بیشترین حجم سفرهای تابستانی خراسان جنوبی مربوط به طبس است

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بیشترین حجم بازدیدهای تابستانی از آستانه مبارک حسین ابن موسی الکاظم(ع) در شهرستان طبس بوده است.

طبس نیوز: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بیشترین حجم بازدیدهای تابستانی از آستانه مبارک حسین ابن موسی الکاظم(ع) در شهرستان طبس بوده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی عربی اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی در تمامی شهرستان ها با حضور فرمانداران تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات بر تأمین کالاهای اساسی مسافرین، نظارت و کنترل پست ها تأکید شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اذعان کرد: در شهرستان ها لکه گیری و مرمت آسفالت ها، نظافت پارک ها و برگزاری جشنواره از جمله اقدامات انجام شده برای سفرهای تابستانی بوده است.

عربی بیان کرد: با افزایش سفرهای تابستانی در برخی از شهرستان ها به ویژه طبس و فردوس ترافیک به وجود آمده تحت کنترل قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه تا ۱۵ مردادجاری بالغ بر ۲۶۷ هزار و ۱۱۹ مسافر از حرم حسین ابن موسی الکاظم بازدید داشته اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی آبگرم معدنی فردوس بعد از طبس را بعد از طبس، پر ترددترین مکان تفریحی استان عنوان کرد.

عربی اظهار کرد: از ابتدای تابستان جاری تعداد ۳۱۶ مورد بازدید توسط اداره کل میراث فرهنگی از اماکن اقامتی، تفریحی و پذیرایی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تورهای بیرجند گردی از ابتدای تابستان فعال بوده است، گفت: این تورها به صورت نیم بها و گاها رایگان در خدمت همشهریان و گردشگران است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به توزیع اقلام تبلیغاتی و بروشورها، بیان کرد: در مبادی ورودی شهرها اطلاع رسانی ها انجام می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی به نشانی www.skchto.ir با اماکن تفریحی و گردشگری استان آشنا شوند.

عربی با اشاره به تعداد ۱۴ موزه در سطح استان گفت: تمامی موزه های استان از ابتدای تابستان فعال بوده و به روی بازدیدکنندگان گشوده می باشد.

وی افزود: برخی از بناهای تاریخی استان برای بازدید گردشگران تابستانی مرمت و بازسازی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال جاری خدمات کیفی گردشگری به مسافرین مطلوب بوده به گونه ای که خراسان جنوبی به مقصدی برای گردشگران تبدیل شده و فقط محل عبور و یا تردد مسافرین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + دوازده =