تنها راه توسعه طبس همدلی و همزبانی است

دکتر عبدالله‌زاده گفت: تنها چیزی که می‌تواند بستر توسعه باشد همدلی و همزبانی است، انسجام و آرامش و وحدت خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، دکتر محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم شهرستان طبس در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی که در محل سالن هلال احمر شهرستان طبس و با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم صورت گرفته بود به بیان توضیحاتی درباره کارکرد و اقدامات صورت گرفته در این منطقه پرداخت آنچه می‌خوانید مشروح سخنان دکتر عبدالله‌زاده در این نشست است.
من با شعار وحدت بر محور ولایت آمده‌ام، همدلی و همزبانی بستر توسعه شهرستان است
دکتر عبدالله‌زاده گفت: تنها چیزی که می‌تواند بستر توسعه باشد همدلی و همزبانی است، انسجام و آرامش و وحدت خیلی از مشکلات را حل می‌کند من با شعار وحدت بر محور ولایت آمدم و سعی کرده‌ام و می‌کنم که تمام اموراتم و سخنانم وحدت آفرین باشد و باعث اختلاف نباشد.
وی از مسئولان خواست از تصمصیم گیری سریع و تند برحذر باشند و در کارهای خود سعه صدر را قرار دهند و کنترل خود را بالا ببرند چون هر چقدر مسئولیت افراد بالا‌تر برود باید مراقب سخن گفتن خود نیز باشند وی افزود: در منطقه طبس افرادی که بخواهند اختلاف ایجاد کنند بسیار اندک هستند ما نمونه‌های مختلفی از وحدت مردم طبس را دیده‌ایم که یک نمونه آن مراسم نمادین تشییع جنازه حضرت زهرا (س) بود که واقعا بی‌نظیر بود و مهمانهای نوروزی ما بر این انسجام و وحدت در طبس تاکید کردند.
حوزه انتخابیه من در کل کشور بی‌نظیر است
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خود را در کل کشور بی‌نظیر دانست و کار کردن در آن را به دلیل پراکندگی بسیار زیاد دشوار عنوان کرد و از مردم بخاطر کوتاهی‌هایی که وجود دارد عذرخواهی نمود وی افزود ما انواع تقسیمات اداری در این شهرستان‌ها داریم که اگر همین موارد را جمع بزنید به سختی کار پی خواهید برد.
محمدعلی عبدالله‌زاده افزود: تنها کاری که برای راحتی کار در این حوزه امکان پذیر است تقسیم کردن آن به دو حوزه است همه استاندار و مسئولان استانی و کشوری قبول کردند ولی چون یک طرح با این عنوان در مجلس هست و خیلی خواهان دارد برای همین همیشه این موضوع لاینحل مانده و به نوعی معضل تبدیل شده است ولی ما پیگیریم که این طرح را به مجلس برگردانیم و ان شالله این موضوع با همکاری نمایندگان مردم در مجلس حل خواهد شد.
اصلاح تعرفه برق در بد‌ترین شرایط مالی کشور صورت گرفت
دکتر عبدالله‌زاده در مورد اقدامات صورت گرفته تا کنون به صورت بخش بخش به بیان توضیحاتی پرداخت وی گفت: در بخش وزارت نیرو بحث اصلاح تعرفه برق در زمانی انجام شد که ما بد‌ترین وضعیت مالی و اقتصادی را داشتیم این موضع از قدیم خواست مردم بوده و من به عنوان خادم مردم پیگیری‌های زیادی کردم تا این مو ضوع به نتیجه رسید، برق ۱۳۲کیلو ولت دیهوک که مسئله بسیار مهمی است که خوشبختانه مصوب شده و باید با پیگیری‌ها به نتیجه برسد.
نیروگاه ذغال سوز طبس انقلابی در صنعت این شهرستان به وجود می‌آورد
وی ادامه داد در موضوع آب‌های زیر زمینی مطالعات و به نتیجه رسیدن آن انقلابی را در شهرستان طبس و خصوصا در بخش کشاورزی و صنعتی ایجاد خواهد کرد، دکتر عبدالله‌زاده در بحث بخش وزارت نیرو مهم‌ترین موضوع را موضوع نیروگاه ذغال سوز طبس عنوان کرد و افزود امروز در کشور ۲۲ طرح جزء اولویت‌های فاینانس چین هست که این نیروگاه از نظر دولت در رتبه چهارم قرار دارد بانک عامل آن نیز مشخص شده که بانک صادرات است این موضوع انقلابی در شهرستان طبس است که ما به شدت پیگیر هستیم.

طبس باید به قطب درمانی منطقه تبدیل شود
دکتر عبدالله‌زاده در بحث بهداشت و درمان از انتقال بیمارستان ابراز خرسندی نمود و افزود: ما هم اکنون پیگیر گرفتن نیروهای متخصص برای این بیمارستان هستیم چون که طبس باید به قطب درمانی این منطقه تبدیل شود زیرا بسیاری از شهرستان‌های اطراف هم اکنون در حال استفاده از امکانات درمانی این شهرستان هستند، دانشکده پرستاری طبس که اولین دانشگاه دولتی طبس نیز هست به خواست وزیر بهداشت انجام شده است، در بحث بیمارستان پلی کلینیک تامین اجتماعی پیگیری‌های بسیار انجام شده و کلنگ آن نیزبر زمین زده شده است که امورات مربوط به شروع این پروژه نیز در حال پیگیری است. در دیهوک و عشق آباد نیز دارای مشکلات درمانی هستند که ان شالله مشکلات این دو بخش نیز به زودی بر طرف خواهد شد.
راه‌های مواصلاتی طبس در حال بهسازی و نوسازی است
در بخش موضوعات مربوط به راه‌های شهرستان نیز دکتر عبدالله‌زاده به بیان توضیحاتی پرداخت وی گفت: راه طبس بشرویه که جزء یکی از اصلیترین درخواست‌های دو شهرستان بود با وجود مشکلات عدیده مالی که در کشور داریم در حال پیشرفت است و پیمانکار در حال کار می‌باشد، طبس به اصفهان با اعتباری بالغ بر۸/۵میلیارد تومان تا کیلومتر ۶۰در حال دو بانده شدن است، طبس به یزد دارای اعتباری ملی است که ما پیگیر شدیم تا کنون از سمت یزد این موضوع در حال اجرا بوده است ما پیگیر شدیم و درخواست کردیم که امسال باید از سمت طبس شروع شود و باید به صورت مساوی از دو طرف پیش برود، طبس به سمت تپه طاق به مناقصه رفته است، ورودی دیهوک باید اصلاح شود و مقداری تامین اعتبار شده و پیگیر اختصاص یافتن اعتباراتی بیشتر هستیم، دیهوک –راور در مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی و بنا به قول ایشان ۱۰۰ کیلومتر دو بانده خواهد شد که از این ۱۰۰کیلومتر ۵۰کیلومتر آن در حوزه طبس قراردارد، طبس به ده محمد اخیرا ۱۰۰۰تن قیر خریداری شده تا روکش آسفالت آن انجام شود، طبس به دیهوک نیز ۲میلیارد تومان تامین اعتبار شده است، طبس به سمت پیرحاجات، طبس به عشق آباد و… در حال انجام است.
سهم ۲ درصدی طبس از محل فروش ذغال سنگ
دکتر عبدالله‌زاده درباره اختصاص یافتن بخشی از منابع فروش ذغال سنگ به طبس افزود: ۲ درصد از منابع فروش ذغال سنگ معادن طبس باید به خود طبس اختصاص یابدو براساس یک فرمان از حضرت امام (ره) که فرموده بودند بخشی از عوارض معادن باید به خود شهرستان دارای معدن اختصاص داده شود باید این اعتبار به شهرستان طبس واگذار شود. در بخش سرمایه گذاری نیز بخشی از نساجی فردوس در حال انتقال به شهرستان طبس است، مجتمع بازیافت نیز در حال راه اندازی است، مجتمع فولاد که نیاز مبرم به آب دارد در حال پیگیری است.
ارتقاء جایگاه نیروی انتظامی طبس
دکتر عبدالله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقاء جایگاه انتظامی شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: امروز جایگاه انتظامی طبس به شهر متوسط تبدیل شده و ۶۰پست جدید در منطقه انتظامی طبس ایجاد شده است.
شهرستان طبس در سطح بالایی از لحاظ آموزشی قرار دارد
در بخش آموزشی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، راه اندازی دانشکده پرستاری، داشتن دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و دانشکده فنی امام علی (ع) نشان از بالابودن سطح آموزشی شهرستان طبس است ولی این کافی نیست ما هم اکنون پیگیر راه اندازی دانشگاه فنی و مهندسی در طبس هستیم و ان شاالله به نتیجه خواهیم رساند.
قدر شخصیت‌هایمان را بدانیم/مهندس شکیبی برای طبس زحمات زیادی کشید
دکتر عبدالله‌زاده افزود: باید قدر شخصیت‌هایمان را بدانیم ما در طبس شخصیت بزرگی چون آیت الله واعظ طبسی داریم باید قدر ایشان را بدانیم.
دکتر عبدالله‌زاده در ادامه درمورد حادثه تلخ سقوط هواپیمای طبس نیز به بیان تلخی‌های آن حادثه پرداخت و افزود مردم ما در این حادثه یکی از نیروهای خدوم و زحمت کش خود جناب آقای مهندس شکیبی را از دست دادند که زحمات زیادی برای این شهرستان کشید و همیشه یادش ماندگار خواهد بود موضوع کک و سیمان طبس که از زحمات ایشان بود در حال پیگیری است که ان شاالله بتوانیم به زودی این موارد را رسما به بهره برداری برسانیم.

بندر خشک و موضوع فاضلاب طبس جزء مهم‌ترین برنامه‌های در حال پیگیری شهرستان است
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان به بیان اقداماتی که باید در آینده صورت بگیرد پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که برای طبس خیلی مهم است بحث فاضلاب است که حدود ۲۵۰لیتر آب وارد طبس می‌شود که متاسفانه هدر می‌شود باید این را به چرخه استفاده برگردانیم و این موضوع تنها از طریق چرخه فاضلاب امکان پذیر است، همچنین بحث آب شیرین کن که در شهر کویری طبس بسیار حائز اهمیت است در حال پیگیری هستیم که بتوانیم این موضوع را در طبس اجرایی کنیم و بنده نیز قول می‌دهم که این موضوع را به نحو احسنت پیگیری نمایم.
نماینده طبس به بحث بندر خشک اشاره کرد و افزود: ما چون ریل داریم و نیز از شرایط آب و هوایی خوبی برخودار هستیم بسیار می‌تواند مناسب باشد که فرصت‌های شغلی بسیاری را نیز به وجود خواهد آورد.
فرودگاه طبس دروازه پیشرفت این شهرستان است
دکتر عبدالله‌زاده دروزاه پیشرفت طبس را فرودگاه طبس عنوان کرد و افزود: خیلی از مسئولانی که به طبس می‌آیند بخاطر داشتن پرواز به طبس می‌آیند به دلیل کمبود وقت اگر ما فرودگاه نداشتیم نمی‌توانستیم خیلی از این مسئولین را به طبس بیاوریم امسال نیز یک شخصیت ملی دیگر برای روز ۵ اردیبهشت به طبس خواهد آمد.
سخن پایانی
من وظیفه دارم اطلاعات را به مردم بدهم ولی آنچه مهم است همدلی و همزبانی و پیگیری خود مردم است و از خداوند می‌خواهم به بنده کمک کند تا بتوانم با دعای شما مردم برای شما خدمت کنم که این حق مردم است که به بهترین نحو به آن‌ها خدمت کرد.

7 دیدگاه دربارهٔ «تنها راه توسعه طبس همدلی و همزبانی است;

  1. بنده خداشاهداست نظرم فعلا درموردالحاق وانتزاع ممتنع است. چراکه می دانم باوضعیتی که طبس داردبه هیچ عنوان پیشرفت نخواهدکرددرهراستانی که باشد..اما ان چیزی که در عرف وقانون امده چه بخواهیم چه نخواهیم این است که شرط الحاق وانتزاع موافقت استانداران دواستان است چون استاندار ومعاونانش هستند که برای استان خود برنامه ریزی وتقسیم بودجه می کنند.اما این نظریه راهم قبول ندارم که هرکسی به صرف یزدی بودن خوب است وهرکسی چون بیرجندی یا طبسی است خراب است . درهمه شهرها خوب وبد وجود داردمثل جنجالی که چندروز قبل عده ای برسر رفتن یکی ازمدیران در طبس به راه انداختند.مردم هوشیارند وافراد رابراساس عملکردشان می سنجند نه اینکه اهل کدام شهراست.واگراین رفتارهای سیاسی درطبس ادامه پیداکند شاهد ان خواهیم بود که اندک نخبگان جوان باقی مانده طبسی هم عطای ماندن دراین شهررا به لقایش خواهند بخشید.تنها راه توسعه طبس اعتدال واحترام به همه دیدگاهها وحل مشکل الحاق وانتزاع در فضایی منطقی ومعقول ونه احساسی وسیاسی وببخشید بدور ازنژادپرستی واستفاده ازمدیران بومی متدین وصالح ودلسوز وپرتلاش است وگرنه این نگاه حذفی جریانهای سیاسی در طبس نسبت به همدیگر وبومی ستیزی موجبات حذف پیشرفت این شهرستان می شود که دودش به چشم نسلهای اینده این شهر خواهد رفت

  2. نمونه عالی این اتحاد و همدلی را به زعم جناب عالی در نداشتن فرمانبر ؟ ببخشید فرماندار و شهر دار به عینه مشاده می کنیم

  3. فرصت کم . از گفتن تا عمل راه بسیار طولانی است . کی این حرفها به سرانجام برسد خدا میداند وبه . فهم مردم آنقدر بالا است که خودشان تشخیص بدن . که صد در صد تشخیص داده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =