فعالیت های هسته ای به حالت پیش از برجام برگردد/ نباید به کفار اعتماد کرد

امام جمعه طبس با اشاره به عهدشکنی آمریکا در توافق برجام گفت: ایران در مقابل عهدشکنی آمریکایی ها باید کارها و فعالیت هایش در موضوع انرژی هسته ای را به حالت پیش از برجام برگرداند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: دین مقدس اسلام نسبت به رابطه و اعتماد به کفار و مشرکین و ظالمین را به شدت منع کرده است و به مسلمانان دستور داده هیچ گاه به آنها خوشبین نباشید و اعتماد نداشته باشید.

به کفار اعتماد نکنید و خوشبین نباشید

وی با اشاره به آیه ۱۱۳ سوره هود «وَ لا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ…» گفت: این آیه بیانگر این است به کسانی که ظلم می کنند اعتماد و تمایل پیدا نکنید که آتش شما را فرا خواهد گرفت.

امام جمعه طبس تصریح کرد: آمریکایی ها از مصادیق بارز ظالمین و ستمگران هستند که مشرک هستند و همیشه دستشان به ستم، قتل و غارت آلوده بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه از رژیم های ظالم حمایت کرده است گفت: رژیم صهیونیستی که غیر از خونریزی و کودک کشی در کارنامه خود چیزی ندارد مهمترین پشتیبانش آمریکاست.

آمریکا حامی رژیم های مستکبر و ظالم

وی افزود: همچنین آمریکا حامی تمام رژیم های ستمگر است و یک نمونه آن حمایت از ستم شاهی بود.

وی اضافه کرد: زمانی که مصدق را روی کار آوردند آمریکایی ها باز شیطنت کردند و شاه را بازگرداندند و چقدر خیانت ها کردند.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس، آمریکا بود که از رژیم بعث عراق حمایت کرد و آن را تجهیز کرد و این آمریکا بود که هواپیمای مسافربری را با ۳۰۰ سرنشین سرنگون کرد و زن و مرد و کوچک و بزرگ را به شهادت رساند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: آمریکا این گونه دستش به خون محرومان آلوده است و هیچ وقت نباید مورد اعتماد باشد و مردم و مسئولین هیچگاه به آمریکا نباید خوش بین باشند.

مسئولین پاسخ قاطعی به بدعهدی آمریکا بدهند

امام جمعه طبس گفت: در مسئله برجام همانطور که مقام معظم رهبری از اول تاکید داشتند که هیچ گاه به آمریکا خوش بین نباشید و اعتماد نداشته باشید.

وی ادامه داد: اخیرا هم شاهد بودیم اوباما و رییس جمهور جدید آقای ترامپ برجام که یک تعهد بین المللی است را نقض کردند.

وی تاکید کرد: مسئولین ما در مقابل این عهدشکنی باید محکم بایستد و همه مسئولین اعم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه و جناح های سیاسی حرفشان این است که باید در مقابل آمریکا ایستاد و منافع کشور را حفظ کرد.

امام جمعه طبس بیان کرد: امروز در جلسه شورای برنامه ریزی برای مقابله با آمریکا تشکیل شد که تصمیماتی گرفته شد و همانطور که ایران عهد شکنی میکنند ایران نیز در مقابل تصمیمات خود را میگیرد.

وی تاکید کرد: در مقابل این عهدشکنی آمریکا، دولت، مردم همه ایستاده اند و باید بایستند و از منافع کشور باید دفاع کنند و آمریکا را به عنوان یک رژیم، بدعهد و ظالم بیشتر از گذشته به دنیا معرفی کنند.

وی ادامه داد: باید در موضوع انرژی هسته ای کارها و فعالیت هایی که انجام می شده به همان حالت پیشین خود بازگردد.

وی افزود: همچنین در مقابل سیاست های ظالمانه آمریکا در هر جایی که امکان داشته باشد ایران بایستد و اقدامات لازم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =