کسب مقام سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموز طبسی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی از کسب مقام کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموز طبسی خبر داد.

به گزارش طبس نیوز، عباس لامعی اظهارکرد: دانش آموز انسیه معینی پور از شهرستان طبس موفق به کسب رتبه سوم کشور در هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در زمینه علمی سایر گروه های علمی«ادبیات» شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد ۷۰ طرح در ۱۲ زمینه توسط ۸۴ هنرجو و دانش آموز دختر و پسر استان به دبیرخانه استانی جشنواره جوان خوارزمی ارسال شده بود که از این تعداد ۱۲ طرح به دبیرخانه کشوری ارسال گردید.

وی با بیان این که از مجموع طرح های ارسالی به دبیرخانه کشوری، دانش آموزان و هنرجویان ارائه کننده ۵ طرح به مرحله دفاع حضوری دعوت شدند، تصریح کرد: تعداد ۳۳ طرح از ۱۵ استان به مرحله نهایی کشوری راه یافتند که خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه سوم هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی شد.

لامعی بیان کرد: پرورش رشد وشکوفایی استعداد ها وخلاقیت های نوجوانان وجوانان و توسعه وتعمیق روحیه پژوهش، نوآوری وحمایت وهدایت مادی ومعنوی از هنرجویان و دانش آموزان پژوهشگر ونوآور از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در استان به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، با بیان این که خراسان جنوبی چهار سال متوالی در ردیف استان های برترجشنواره جوان خوارزمی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در سال جاری هنرجویان و دانش آموزان استان در زمینه های برق و الکترونیک، مکانیک، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، شیمی، نانو تکنولوژی، ریاضی، زبان وادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی در این جشنواره شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =