گزارشی از سفر دو روزه مسئولین طبس برای پیگیری مشکلات شهرستان در پایتخت

فرماندار ویژه طبس با همراهی امام جمعه و نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی طی سفر دو روزه به پایتخت مشکلات شهرستان در حوزه صنایع و معادن را در دیدار با مقامات کشوری پیگیری کردند.

به گزارش طبس نیوز، فرماندار ویژه طبس با همراهی امام جمعه و نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی طی سفر دو روزه به پایتخت مشکلات شهرستان در حوزه صنایع و معادن را در دیدار با مقامات کشوری پیگیری کردند.

راه اندازی کارخانه کک علاوه بر صادرات ودرآمدزایی از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد کرد

فرماندار ویژه طبس در دیدار با هیئت مدیره شرکت فلات ایرانیان گفت: کارخانه کک؛ کانسرام و سیمان هرسه واحدهای معدنی هستند و راه اندازی آنها منطبق بر برنامه پنجم و ششم اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی و چشم انداز و افق ۱۴۰۴ کشور است.

وی ادامه داد: راه اندازی کارخانه کک، در صورت صادرات محصول درآمد سالیانه بالایی خواهد داشت وعلاوه این از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد کرد.

طلائی همچنین افزود: طبس؛ یک صدا، همدل و مصمم در راه اندازی آنهاست.

فرماندار ویژه طبس در این جلسه بر تامین مواد اولیه کک سازی از منطقه طبس، توسعه زیرساخت ها، توسعه صنایع پایین دستی کک سازی مانند نیروگاه، زغالشویی، کاربید و سایر طرحهای اشتغال زا، استفاده از نیروهای بومی و متخصص شهرستان در طرحهای اشاره شده، بازگشت سرمایه و عایدی برای شهرستان، پیگیری در حل مشکل سهامداران سیمان طبس و فلات ایرانیان، کمک در حل مشکلات حمل و نقل شهرستان، پیگیری تامین مالی هر ۳ طرح برای تامین سرمایه در گردش تاکید کرد.

پروژه کارخانه سیمان طبس نیاز به سرمایه گذاری بنیاد برکت دارد

سیدمهدی طلائی مقدم در دیدار با معاون سرمایه گذاری بنیاد برکت کشور گفت: در مقطعی از زمان بنیاد برکت در پروژه سیمان طبس مشارکت داشته که امروز نیز با توجه به مشکلات این کارخانه نیاز به حضور و سرمایه گذاری بنیاد برکت در پروژه کارخانه سیمان طبس بیشتر احساس می شود

.وی تصریح کرد: اکنون چشم امید کارگران بیکار شده این پروژه و مردم طبس به سرمایه گذاری بنیاد برکت است تا براساس اهداف این بنیاد در مناطق مرحوم، به صنعت سیمان طبس کمک شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم تعامل و همکاری بین گروه سرمایه گذاری فلات ایرانیان و بنیاد برکت برای پروژه های صنعتی و اشتغال زای شهرستان طبس قوت گیرد و در این زمینه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این دیدار از بنیاد برکت به عنوان حامی صنایع در نقاط محروم کشور تقدیر کرد و گفت: حضور این بنیاد در مناطق کمتر توسعه یافته موجب تامین زیرساخت های اشتغال و بازگشت امید به مردم بوده است

چارت سازمانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس ابلاغ شود

به گزارش طبس نیوز، طلائی مقدم در دیدار با مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت کشور با موضوع پیگیری چارت سازمانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس صورت گرفت با اشاره به دیدار خود با آقای ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور و قول مساعد ایشان مبنی بر تصویب و ابلاغ چارت سازمانی مذکور خواستار تسریع در تصویب و ابلاغ آن گردید.

مهندس شعبانی مشاور معاون وزیر کشور با اشاره به پیگیری های مستمر در تحقق این مطلب افزود چارت فرمانداری ویژه با نظر موافق به سازمان اداره استخدامی کشور جهت تصویب ارسال گردیده و به محض تصویب آن به استانداری خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد.

همچنین در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت ایران مشکلات شرکت کانسرام و اخذ تسهیلات برای این واحد صنعتی مطرح گردید.

در این جلسه مقرر شد تا همکاری لازم جهت ارائه اسناد برای پرداخت تسهیلات با هیات مدیره شرکت کانسرام طبس توسط این بانک صورت پذیرد.

دو درصد سهم فروش محصولات معدنی به طبس اختصاص می یابد

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور خواستار توجه ویژه به معادن طبس شد و اظهار داشت: زیرساخت های واگذار شده در مجتمع زغال سنگ طبس به بخش خصوصی زیبنده پایتخت زغال سنگ کشور نیست و باید به دولت برگردد.

وی بر سرمایه گذاری سازمان توسعه معادن کشور در طبس تاکید کرد و گفت: تهیه طرح جامع زغال سنگ کشور با محوریت طبس از دو هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم سرعت گرفته و اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس به ۲ درصد سهم طبس از فروش محصولات معدنی شهرستان اشاره کرد و افزود: عمران و آبادانی شهرستان طبس سال ها است به دلیل عدم تحقق این مهم معوق است.

طلایی مقدم تصریح کرد: باید براساس فرمان حضرت امام(ره) در بهره مندی مناطق معدنی از فروش محصولات و نیز تاکید مصوبه دولت پرداخت شود و در زمان واگذاری های جدید معادن به بخش خصوصی، پرداخت ۲ درصد سهم عمرانی طبس از معادن قید و شرط شود.

وی به احداث نیروگاه حرارتی طبس اشاره کرد و گفت: تامین خوراک نیروگاه حرارتی در اولویت واگذاری های معادن زغال سنگ کشور قرار گیرد و سرمایه گذار در راستای ایجاد صنایع جوار معدنی به شهرستان طبس هدایت شوند که ما نیز همکاری لازم را خواهیم کرد.

 

آغاز طرح جامع معادن زغال سنگ طبس

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور نیز در این دیدار گفت: تهیه طرح جامع زغال سنگ کشور با محوریت طبس آغاز شده و سازمان توسعه معادن و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مباحث زغال سنگ کشور به ویژه طبس را با جدیت دنبال می کند.

جعفری افزود: مصوبه بانک ملت درباره پرداخت تسهیلات برای طرح تجهیز معادن زغال سنگ پروده ۴ طبس جهت تامین مالی از محل باقیمانده تسهیلات بسته اول خط اعتباری کشور چین (سانیاشور) ابلاغ شده است.

وی از مساعد مسئولان طبس در مسیر توسعه معادن این شهرستان قدردانی کرد و گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن پرداخت ۱۵ درصد سهم خود به عنوان مجری یکی از طرح های بزرگ معدنی کشور در پروژه پروده ۴ مشارکت می کند.

جعفری تاکید کرد: درباره ۲ درصد سهم طبس از فروش محصولات معدنی برای عمران و آبادانی این شهرستان نیز آمادگی داریم که بعد از انجام محاسبات لازم سهم خود را به روشی که توافق شود پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور خواستار انجام تعهدات نیروگاه حرارتی طبس در سرمایه گذاری سریع شد و گفت: به منظور تامین خوراک نیروگاه حرارتی می توانیم معادن را جهت استخراج مستقیم سوخت نیروگاه به این سیستم واگذار کنیم.

جعفری از توافق اولیه بازگشت زیرساخت های معادن خصوصی طبس به بخش دولتی خبرداد و گفت: درباره بازگشت زیرساخت های طرح تجهیز به دولت هم کاملا موافق هستیم که ضمن گفت وگو پیگیر تحقق آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =