هشدار امام جمعه طبس به گردشگران در روز تاسوعا و عاشورا

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با اشاره به حرمت شکنی تاسوعا و عاشورا از سوی گردشگران داخلی در سال گذشته در این شهر و برنامه ریزی آنها برای حضور مجدد در طبس به آنها هشدار داد در صورت حرمت‌شکنی برخورد شدیدی با آنها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان ما برای توجیه مذاکره خودشان با دشمن می‌گویند امام حسین علیه السلام هم مذاکره کرده است اما مذاکره امام حسین(ع) کجا و مذاکره شما کجا.

وی افزود: جریان مذاکره امام حسین(ع) با صلابت و اقتدار و برای هدایت بوده است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: اگر بعد از عاشورا تحولی در زندگی ما ایجاد نشود مشخص است که این عزاداری ها نتیجه ای نداشته است.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) فرمودند برای اصلاح امت جدم قیام کردم.

امام جمعه طبس با اشاره به ورود جنازه مطهر شهید حججی به کشور افزود: این شهید به فرموده رهبر انقلاب حجتی برای مردم این زمان شد و مردم هم با حضور گسترده خود در تشییع پیکر این شهید قدر دانی کردند.

وی ادامه داد: بوسه زدن رهبر انقلاب بر جنازه این شهید نشان از اهمیت و مقام والای این شهید، استکبار ستیزی و مبارزه با دشمن و جهاد است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: مساله قمه زنی که بعضی در روز عاشورا قمه میزنند ثواب که ندارد بلکه حرام است چراکه دشمنان برای اسلام هراسی از این صحنه ها فیلم می گیرند و فیلم می‌سازند و خدا را شکر که این مورد در شهر ما انجام نمی‌شود.

وی گفت: موکب حسینی به نام حسین بن موسی الکاظم(ع) امسال در ایام اربعین به نام طبسی ها در کاظمین برپا خواهد شد که سال گذشته هم بود، امسال مردم کمک کنند که بهتر از سال گذشته برگزار شود.

امام جمعه طبس با اشاره به نماز ظهر روز عاشورا گفت: نماز اول وقت در ظهر عاشورا از اوجب واجبات است الحمد الله در شهر ما رعایت می‌شود و برداشتن نخل ها بعد از نماز ظهر و عصر خواهد بود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: امسال ایام محرم متاسفانه با خبر شدیم گردشگران را در روزهای تاسوعا و عاشورا میخواهند به طبس و اقامتگاه های بوم گردی بیاورند با چه وضعیت بدی که سال گذشته هم اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: به مسئولین هم تذکر دادم که گفتند تا جایی که بتوانیم از تخلفات جلوگیری خواهیم کرد.

امام جمعه طبس تاکید کرد: عرض می‌کنم پشت سر این برنامه ها دست های خبیث دشمن است که می‌خواند حرمت‌شکنی بکنند؛ چرا روز عاشورا چرا روزهای دیگر سال به این شهر نمی‌آیند.

وی ادامه داد: می‌گویم به مسئولین هم گفتم که اگر جلو اینها را در تاسوعا و عاشورا نگیرند مردم با چوب و چماق به جان آنها خواهند افتاد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم اظهار کرد: سنتی در طبس است که در شب عاشورا به سر مزارهای رفتگانشان می‌روند اصل این کار خوب است اما شربت و شیرینی و نُقل، شب عاشورا بر سر مزار ها آوردن مناسب نیست.

امام جمعه طبس با اشاره به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق گفت: همه پرسی در کردستان عراق کاری خلاف قانون کشور عراق است و آمریکا و صهیونیست ها پشت این موضوع هستند که با شکست های خود در سوریه دست به توطئه جدید زدند و ملت و دولت ما مخالف این موضوع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =