حضور در انتخابات موجب دلگرمی جهان اسلام است

حضور در انتخابات موجب دلگرمی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بیان سخنانی درباره انتخابات مهم و حساس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این روزها شیاطین جنی و انسی با عنوان‌ها و روش‌های مختلف مانند ماهواره، پیامک و… به دنبال فریب ملت ایران و جلوگیری از حضور گسترده مردم در انتخابات هستند، اما ملت متقی و با ایمان ایران اسلامی هیچ‌گاه فریب تبلیغات و وسوسه‌های شیطانی دشمنان را نخورده‌اند.

وی بیان کرد: برخلاف انتظار دشمنان، مردم سراسر کشور و از جمله مردم شریف شهرستان طبس، امروز از ساعات ابتدایی آغاز رأی‌گیری به شعبه‌های اخذ رأی هجوم آورده، در انتخابات شرکت کرده و تیر دیگری که انشاءالله تیر خلاص خواهد بود بر قلب دشمن زده‌اند.

خطیب جمعه طبس یادآور شد: همانطور که نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر برای مکلفان واجب است، شرکت در انتخابات نیز برای افرادی که به سن قانونی رسیده‌اند یک تکلیف شرعی و وظیفه الهی بوده و از واجبات است، ضمن اینکه بررسی و مشورت برای شناسایی و رأی به اصلح نیز تکلیف شرعی است.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرموده‌اند، برگزاری و حضور گسترده در انتخابات موجب افزایش ضریب امنیت و اقتدار کشور، دلگرمی کشورهای به پا خواسته در سراسر جهان اسلام و حتی مردم در حال مبارزه در کشورهای غیراسلامی آمریکا و اروپا می‌شود.

امام جمعه طبس تصریح کرد: روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عزیز و گرانقدر از جمله شهدای اخیر هسته‌ای، مردم را به پای صندوق‌های رأی فرا می‌خوانند.

وی به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره لزوم حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد که فرموده‌اند: «انتخابات نقطه اساسی وصل افکار و آرای مردم به بدنه اجرایی نظام است، و اگر انتخابات همچنان که به حمدالله در گذشته همین طور بوده است با حضور و اراده مردم و با آزادی کامل و انتخاب آزادانه آن‌ها انجام شود و حداکثر آگاهی از سوی مردم بکار رود تا افراد شایسته و حائز شأن نمایندگی این ملت به مجلس فرستاده شوند، نظام اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که در راستای آرزوها و هدف‌های خود در حرکت است.»

مهاجریان خاطرنشان کرد: در این مدت ممکن است بین نامزدها یا طرفداران نامزدها کدورت‌هایی ایجاد شده باشد، اما نباید این کدورت‌ها ادامه یابد، و هر کس که با رأی مردم به عنوان نماینده انتخاب شد باید مورد حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کاندیداهایی که رأی نیاوردند، در انتخابات تشکیک ایجاد نکنند، چراکه ادعای تقلب در انتخابات همان حرف فتنه‌گران سال ۱۳۸۸ و دشمنان است.

خطیب جمعه طبس همچنین با بیان اینکه فردی که داد از ولایت‌مداری می‌زند باید همواره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کند، به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد که می‌فرمایند: «انتخابات بود تمام شد، این اختلافات، دو دستگی‌ها، به هم پریدن‌ها، مچ‌گیری‌های دروغین و واهی، و بهانه‌سازی‌ها را رها کنید، به ویژه مسئولان این موارد را کنار بگذارند و به کارهای اساسی کشور و مردم بپردازند، اختلاف نظرهایی که در دوران انتخابات پیش می‌آید ممکن است کدورت‌هایی را به وجود بیاورد، نگذارید این کدورت‌ها باقی بماند، این کدورت‌ها باید همین روز جمعه زیر خاک دفن شده و تمام شود.»

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری، گفت: در آستانه سال جدید قرار داریم و معمولاً مردم بر طبق رسم برای ورود به سال جدید آماده شده و لباس و امکانات جدید فراهم می‌کنند، اما خانواده‌های زیادی هستند که در آستانه سال جدید توان مالی برای خرید ندارند که باید مردم نیکوکار ما همچون گذشته در هفته احسان و نیکوکاری از کمک به محرومان و نیازمندان دریغ نکنند.

امام جمعه طبس هفته منابع طبیعی را نیز گرامی داشت و خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، غرس درخت و ایجاد و نگهداری فضای سبز به ویژه در شهرستان کویری طبس از اهمیت و ثواب زیادی برخوردار است.

وی همچنین سالروز وفات حضرت معصومه(س) در دهم ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ در شهر قم را تسلیت گفت، و از زنان و دختران خواست تا با تأسی به حضرت معصومه(س)، ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =