هویت فرهنگی خراسان جنوبی احیا شود

امام جمعه بیرجند با اشاره به فرهنگ بالای خراسان جنوبی گفت: در گذشته به هویت فرهنگی خراسان جنوبی توجه چندانی نشده است و نیازمند احیا است.

خبر طبس: امام جمعه بیرجند با اشاره به فرهنگ بالای خراسان جنوبی گفت: در گذشته به هویت فرهنگی خراسان جنوبی توجه چندانی نشده است و نیازمند احیا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی درجلسه شورای برنامه ریزی استان خراسان جنوبی که هم اکنون با حضورمعاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: به همت رجال هشیار و فهیم می توان روح نشاط را در جامعه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای فرهیختگان ونیروی انسانی توانمندی است افزود: خراسان جنوبی از فرهنگ بالایی برخوردار است که باید از این فرصت برای پیشرفت آن استفاده کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی سالها متحمل آثار سوء خشکسالی بوده است که همچنان این پدیده ادامه داردکه می طلبد توجه ویژه ای در ابعاد گوناگون به این استان شود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: بیرجند و خراسان جنوبی قطب فرهنگی و پشتوانه فرهنگی شرق کشور است.

وی گفت:درخراسان جنوبی حوزویان فعال وپرکاری وجوددارد که امید است دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به حوزهه‌های علمیه داشته باشند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: در حال حاضر در این استان ۲۴ حوزه علمیه برادران و خواهران فعال است و از دولت اعتدال انتظار می رود که کمک های ویژه ای به مصلی ها و مساجد این استان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =