اسکان بیش ‌از ۱۳۲ هزار مسافر در زائرسراهای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۳۲ هزار و ۸۶۴ نفر در ۵۰۰ زائرسرای این استان اسکان داده شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال ۵۰۰ زائرسرا برای اسکان مسافران در جوار امامزادگان خراسان جنوبی آماده شده بود.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال یک‌میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۷ زائر به امامزادگان استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۸۶۴ نفر در زائرسراهای استان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین تعداد زائرانی که در ایام تعطیلات نوروزی امسال به امامزادگان مراجعه کرده‌اند مربوط به روز طبیعت است که در این روز ۱۷۱ هزار و ۹۶۵ نفر از بقاع متبرکه بازدید کرده‌اند.

گرایلی افزود: همچنین بیشترین تعداد زائران در این ایام مربوط به مسجد ابوالفضل، امامزادگان سیدعلی و سیدناالحسین نهبندان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری امسال در ۴۸ بقعه متبرکه استان اجرا شده است، اضافه کرد: در اجرای این طرح حدود ۵۰ روحانی به اداره اوقاف استان همکاری داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ۱۸ وقف جدید در سال جاری توسط واقفان استان خبر داد و اذعان داشت: در این مدت بیشترین وقف مربوط به سرایان با ۱۰ وقف جدید بوده است.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =