۶۸۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیرجند و درمیان ثبت‌نام کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان از ثبت‌نام ۶۸۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان‌های بیرجند و درمیان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی قاصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، طرح تربیت حافظان قرآن کریم را بزرگ‌ترین اجتماع قرآنی دانست و اظهار داشت: این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حرکت قرآنی در کشور به گونه‌ای گسترش و استمرار یابد که ملت ایران با برخورداری از حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن به ملتی پولادین تبدیل شود» اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان از ثبت‌نام ۶۸۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان‌های بیرجند و درمیان خبر داد و تبیین کرد: به افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، گواهینامه آزمون و جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

قاصری با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی شهرستان‌های بیرجند و درمیان  تکمیل شده است، اعلام کرد: کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن زیر نظر ۶۵ نفر از مربیان مجرب در این شهرستان‌ها در جوار امامزادگان و اماکن مقدس در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا برگزار می‌شود، ادامه داد: افراد به ترتیب می‌توانند در گروه‌های سنی اعلام شده حفظ یک جزء قرآن، حفظ دو جزء قرآن و حفظ سه جزء قرآن به بالا را دنبال کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان اعلام کرد: امسال آزمون سراسری پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن همزمان با سراسر کشور در اسفندماه برگزار می‌شود.

قاصری با اشاره به اینکه براساس طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت ادارات اوقاف استان‌های مختلف باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور تربیت کنند، خاطرنشان کرد:  اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب از چهار سال گذشته در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفت، به طوری که طی این چند سال سازمان اوقاف افزون بر یک میلیون حافظ قرآن تربیت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هشت =