حج جدا از مسائل و روابط سیاسی است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: حج جدا از مسائل و روابط سیاسی است از این رو حج کار خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، گفت: به بهترین شکل از فرصت سفر به حج تمتع استفاده کنیم و وقت خود را در بازارهای عربستان نگذرانیم.

وی افزود: حجاج می توانند ولیمه‌های خود را در جهت خرید جهیزیه برای زوج های جوان، ساخت مدارس و بیمارستان ها هزینه کنند و ولیمه های سنگین را کمتر کنیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار با اهمیت و مورد توجه اسلام بحث وحدت در حج است، افزود: اهل سنت و اهل تشیع در سفر حج با یک شعار، یک عمل و یک حرکت گرد یک محور می‌چرخند و این طواف خانه خدا به ما می‌آموزد که می‌توانیم خارج از کعبه نیز اینگونه با هم زندگی کنیم.

اوحدی تصریح کرد: اگر مسلمانان در جهان اسلام با هم متحد باشند به هیچ عنوان دشمن نمی‌تواند بر مسلمانان حکومت کند و نمی‌تواند مسلمانان را به جان هم بیاندازد.

وی ادامه داد: اگر اتحاد در جهان اسلام وجود داشته باشد، شاهد جنگ و نبردهای تکفیری‌ها که سود آن در جیب استکبار می رود نخواهیم بود از این رو اسلام اصرار دارد که در سفر حج، وحدت مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حج، فرهنگ‌های مختلف یک فرهنگ شود و در آنجا مسائل اسلامی و کمبودها، اختلافات و سیاست ها به یکدیگر منتقل شود تا تمام کشورهای اسلامی از فرهنگ های هم مطلع باشند و بتوانند برای حل مشکلات یکدیگر اقدام کنند.

اوحدی با بیان اینکه باید تلاقی فرهنگ‌ها با هم جمع شود تا نتیجه اثربخشی داشته باشد، اظهار کرد: روابط ایران و عربستان در اندازه صدور ویزا بوده و ارتباط این دو کشور هیچ گاه خوب نبوده است، اما حج جدا از مسائل و روابط سیاسی است لذا حج کار خود را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه زائران توجه به اصل حج داشته باشند و تحت تاثیر شایعاتی که بر علیه حج است قرار نگیرند، افزود: دشمنان با ایجاد شایعات اهداف دیگری در پشت پرده دنبال می‌کنند، تا وقتی که کعبه برپا است، دین مستحکم خواهد بود از این رو می خواهند کعبه را از بین ببرند تا دین ما را تضعیف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =