۴۵ نفر در کلاس‌های مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند شرکت کردند

گروه فرهنگی: مدیر مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند گفت: حدود ۴۵ نفر در کلاس‌های مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند شرکت کردند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، رفعت وریدی، امروز۱۴ مردادماه، در حاشیه اختتامیه کلاس‌های تابستانی مکتب حضرت نرجس(س)، اظهار کرد: مکتب حضرت نرجس(س)، نخستین مؤسسه معارف اسلامی ویژه بانوان استان است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه، در سال ۱۳۵۰، تأسیس شد، افزود: کلاس‌های تابستانی این مکتب، از تاریخ ۱۳ تیرماه امسال به مدت یک ماه برگزار شد و امروز مراسم اختتامیه این کلاس‌ها، برگزار می‌شود.

مدیر مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند اظهار کرد: در کلاس‌های تابستانی این مکتب، حدود ۴۵ نفر از دختران هشت تا ۱۷ سال شرکت کردند که هشت نفر از اساتید، آموزش این دختران را برعهده داشتند.

وریدی با بیان اینکه در این مکتب، کلاس‌های متناسب با سن دختران در موضوعات مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های متفاوت قرآن، کلاس‌های عروسک‌سازی با نمد، قلاب‌بافی و  هنرهای نمایشی از جمله آموزش‌های مربوط به دختران هشت تا ۱۲ سال در این مکتب است.

وریدی بیان کرد: کلاس‌های تجوید قرآن، توحید و خداشناسی، آشپزی، قلاب‌بافی و خلاقیت ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کلاس‌های تابستانی، کودکان و نوجوانان با محیط بانوان آشنا می‌شوند، افزود: در کلاس‌های خداشناسی این مکتب، توجه به خدا به صورت عملی صورت می‌گرفت و افراد با آموزه‌های عملی به خداشناسی می‌رسند.

وی بیان کرد: امسال، یک کار جدیدی که صورت گرفت، در گروه سنی هفت تا ۱۲ سال، علاوه بر آموزش روخوانی قرآن، آموزش حفظ قرآن نیز برای کودکان علاقه‌مند انجام می‌شد.

مدیر مکتب حضرت نرجس(س) بیرجند یادآور شد: همچنین امسال، در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، آموزش تجوید قرآن را نیز در این مکتب اجرا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =