طرح گازرسانی به ۱۰۱ روستا در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند -ایرنا- طرح گازرسانی به سه شهر و ۱۰۱ روستا در خراسان جنوبی روز شنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار به بهره برداری رسید و همزمان نیز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستای این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، بهره برداری از طرح گازرسانی به سه شهر نهبندان با ۱۵۰ میلیارد ریال، شوسف با ۵۰ میلیارد ریال و دُرح با ۶۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود.
همچنین طرح های خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان با ۸۰۰ میلیارد ریال و سربیشه – درح با ۵۰ میلیارد ریال در سفر امروز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خراسان جنوبی افتتاح شد و همزمان عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستا نیز آغاز شد.
با افتتاح این طرح ها، ۲۱ روستای درمیان با ۱۱۵میلیارد ریال٬ ۱۴روستا در بشرویه با ۳۱ میلیارد ریال ٬ یک روستا در نهبندان با ۳۵ میلیارد ریال٬ ۱۰ روستای طبس با ۶۲میلیارد ریال٬ ۹ روستای فردوس با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار٬ ۱۱ روستای قاینات با ۸۷ میلیارد ریال و‌ پنج روستای سربیشه با ۱۹ میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار شدند.
با بهره برداری از این طرح ها ۱۳ هزار و ۲۳۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند که برای مجموع آن یکهزار و ۵۹۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
همزمان با سفر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خراسان جنوبی عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستای استان آغاز شد.
با اجرایی شدن این پروژه ها نیز ۱۹هزار و ۳۱۲ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند و هزار و ۱۵۰میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.
۲۹ شهر و ۳۸۵ روستای خراسان جنوبی تا پایان شهریور امسال گازرسانی شدند و ۲۸۵ روستا نیز در حال گازرسانی است که با این احتساب ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۵۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند شدند.
در سفر امروز (شنبه) معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خراسان جنوبی طرح گازرسانی به سه شهر شوسف، نهبندان، درح و ۱۰۱ روستا و نیز خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان و سربیشه – درح در این استان به بهره برداری رسید و عملیات گاز رسانی به ۳۸۸ روستا نیز آغاز شد.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =