دهه فجر امسال با ۵۰ برنامه ورزشی در سطح شهرستان

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس گفت: در دهه مبارکه فجر امسال ۵۰ برنامه ورزشی انجام خواهد شد که ۳۰ برنامه مربوط به اداره ورزش و جوانان است که در این بین مسابقات، همایش‌ها، کوهنوردی و ورزش زورخانه‌ای خواهد بود.

طبس نیوز: در دهه مبارکه فجر امسال ۵۰ برنامه ورزشی انجام خواهد شد که ۳۰ برنامه مربوط به اداره ورزش و جوانان است که در این بین مسابقات، همایش‌ها، کوهنوردی و ورزش زورخانه‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، بهرام عزیززاده‌مقدم در نشست خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر شهرستان طبس گفت: در دهه مبارکه فجر امسال ۵۰ برنامه ورزشی انجام خواهد شد که ۳۰ برنامه مربوط به اداره ورزش و جوانان است که در این بین مسابقات، همایش‌ها، کوهنوردی و ورزش زورخانه‌ای خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس در خصوص فضاهای ورزشی شهرستان گفت: در بخش مرکزی ۲۵ فضای ورزشی در رشته‌های مختلف به صورت سرپوشیده و روباز وجود دارد که ابعاد آن ۴۸۷۶۸ متر مربع بوده و ۶۳۲۶ متر مربع فضای سرپوشیده در دست ساخت است. در بخش دستگردان ۶ فضای ورزشی در رشته‌های مختلف به صورت سرپوشیده و روباز وجود دارد که ابعاد آن ۲۹۶۱ متر مربع است و در بخش دیهوک چندین فضای ورزشی در رشته‌های مختلف به صورت سرپوشیده و روباز وجود دارد که ابعاد آن ۱۰۶۵۰ متر مربع است.

وی اضافه کرد: سالن ۱۲۰۰ نفری به مساحت ۲۱۴۵ متر مربع از سال ۱۳۸۹ پشت دانشکده امام علی (ع) شروع به ساخت شده که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که جهت اجرای این طرح یک و نیم میلیارد تومان پیش بینی شده که ۹۵۸ میلیون تومان هزینه شده است. سالن ورزشی منطقه دیهشک به ابعاد ۲۵*۴۰ و مساحت ۱۴۴۰ متر مربع است که فنداسیون ریخته شده و اعتبار آن مرحله به مرحله اعلام می‌شود و هنوز اعتباری پیش بینی نشده است.

عزیززاده‌مقدم گفت: در طبس ۲۶ هیئت ورزشی و ۹ باشگاه مجوزدار در سطح شهرستان فعالیت دارند که تمامی فعالیت‌های این هیئت‌ها و باشگاه‌ها به میزان فعالیت‌های استانی بستگی دارد.

وی ادامه داد: در این شهرستان نیز ۳ لیگ فوتبال وجود دارد و همچنین ۳ تیم فوتسال در سطح استان شرکت دارند که تیم فوتسال خانه کارگر طبس به لیگ دسته سه کشوری صعود کرده است.

عزیززاده‌مقدم اضافه کرد: در طبس ۴۰۰۰ نفر سازمان یافته‌اند و کارت بیمه ورزشی دارند و که تعدادی در مسابقات شرکت می‌کنند.

عزیززاده‌مقدم با اشاره به این که به‌زودی ورزش پینت‌بال در شهرستان طبس فعال خواهد شد، افزود: سالن ورزشی جهت رشته پینت‌بال در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ستاد تشکیل ساماندهی امور جوانان شهرستان در ۲۴ مرداد سال ۹۱ تشکیل شده است که ۳۴ سازمان مردم نهاد شناسایی شده‌اند، این ستاد ۱۰۰ مصوبه در ۹ جلسه داشته و بیش از ۷۰ درصد از مصوبات عملی شده است، این ستاد در ۵ کارگروه تخصصی ازدواج، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌نماید.

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس در پاسخ به خبرنگار طبس نیوز در مورد افراد راه یافته به مسابقه کشوری هندبال در ادوار گذشته گفت: هنوز ۳ نوجوان تیم هندبال برای مسابقات کشوری دعوت نشده‌اند و به محض برگزاری اردوی تیم ملی به تیم اضافه خواهند شد و اداره ورزش و جوانان همچنان پیگیر این قضیه است.

وی همچنین در ادامه در مورد ورزش معلولین و برنامه‌های آینده آن گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به معلولین در رشته‌های تیراندازی، پینگ پنگ، پرتاب‌های نیزه و دیسک، والیبال، وزنه برداری و… می‌باشد و آمادگی خود را جهت اعزام به دوره‌های مختلف، مسابقات استانی و کشوری، تهیه سالن، امکانات و لباس ورزشی به صورت رایگان اعلام کرده تا با اقدامات مناسب شاهد پیشرفت معلولین شهرستان در سطح کشوری و استانی باشیم.

عزیززاده‌مقدم در مورد برنامه‌های اداره ورزش و جوانان طبس در دهه فجر گفت: در دهه مبارکه فجر امسال ۵۰ برنامه ورزشی انجام خواهد شد که ۳۰ برنامه مربوط به اداره ورزش و جوانان است که در این بین مسابقات، همایش‌ها، کوهنوردی و ورزش زورخانه‌ای خواهد بود و احتمال به طول انجامیدن بعضی از مسابقات وجود دارد.

وی با اشاره به مسابقات و همایش‌های مهم در این دهه گفت: مسابقه شترسواری در سطح کشوری با حضور ۸ استان با هدف شناساندن کویر در دهه فجر امسال برگزار می‌شود که در این برنامه نیز از مسئولین فدراسیون کشوری نیز دعوت خواهد شد.

وی افزود: مسابقات قهرمانی استانی پرس سینه هیئت بدن سازی و پرورش اندام جهت انتخابی استان در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

عزیززاده‌مقدم گفت: پارک مخصوص بانوان تحت عنوان جاده سلامتی در هلال احمر با فضای روباز در دهه فجر امسال با برگزاری همایش پیاده روی بانوان از گلزار شهدای گمنام تا این پارک، جهت افتتاح انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =