شهید عباس اللهی

ای دانش آموزان بدانید اگر بدون توجه وقت گران‌بهای خود را بگذرانید خون این شهیدان را پایمال کرده‌اید چون این پیروزی‌هایی که نصیب شما مردم همیشه در صحنه می‌شود از خون سرخ شهیدان است.

شهید عباس اللهیشهید عباس اللهی
نام پدر: رجب
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۲۶

 

 

 

زندگینامه

در سال ( ۱۳۴۹) در خانواده ای مذهبی و متدین در طبس متولد گردید. پس از دوران کودکی و تربیت دینی و اخلاقی نزد والدینی مهربان و دلسوز وارد مدرسه گردید و تحصیلات خود را تا سال دوم دبیرستان ادامه داد.
همزمان با تحصیل در فعالیت‌های دینی مذهبی، جلسات قرآن، نماز جماعت و جمعه و همچنین ورزش بسیار پر شور و فعال بود اخلاق پسندیده، محبّت و عشق به خدا از او فردی محبوب ساخته بود دوستانش احترام خاصی برای کاپیتان تیم فوتبال مدرسه‌شان قائل بودند چرا که از عوامل عمده پیروزی‌های تیمشان به حساب می‌آمد.
در کنار این فعالیت‌ها یکی از اعضای فعال بسیج دانش آموزی آموزشگاه نیز بود و در همین دوران آموزش‌های لازم جهت حضور در مناطق جنگی را گذراند سپس به عنوان بیسیم چی راهی مناطق جنگی کشور گردید. در جبهه نیز همچنان پر شور و فعال بود تا اینکه پس از فداکاری‌های بسیار در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۶ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه بر اثراصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر مطهرش در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۶ با شکوه تمام بر دوش امت حزب الله و عاشق شهید و شهادت در طبس تشییع شد و در کنار آرامگاه حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

 

گزیده ای از وصیتنامه شهید

و اما ای همسنگرانم باور داشته باشید که سر قلم شما از شمشیر تیز بران، تیز تر و بران تر است، قدر خویش را بدانید و مقصدتان فقط رسیدن به پست و مقام نباشد تلاش و کوشش کنید که این زحمت‌ها برای همیشه نیست روزی خواهد رسید که آسوده خاطر شوید ای دانش آموزان بدانید اگر بدون توجه وقت گران‌بهای خود را بگذرانید خون این شهیدان را پایمال کرده‌اید چون این پیروزی‌هایی که نصیب شما مردم همیشه در صحنه می‌شود از خون سرخ شهیدان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هشت =