گلایه خانواده‌های قربانیان معدن یال شمالی از عملی نشدن قول مسئولان

خانواده‌های قربانیان معدن یال شمالی از عدم پرداخت دیه این افراد تاکنون، مستمری کم برقرار شده و عملی نشدن قول مسئولان برای استخدام فرزندان ارشد این قربانیان گلایه دارند.

طبس نیوز: خانواده‌های قربانیان معدن یال شمالی از عدم پرداخت دیه این افراد تاکنون، مستمری کم برقرار شده و عملی نشدن قول مسئولان برای استخدام فرزندان ارشد این قربانیان گلایه دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، ۲۸ آذرماه سال گذشته حادثه‌ای تلخ در طبس اتفاق افتاد که خاطره آن روز هنوز هم تن کارگران معادن و خانواده‌های آنان را می‌لرزاند.

آن روز در پی ریزش معدن یال شمالی هشت تن از کارگران این معدن کشته شدند و مسئولان نیز قول‌هایی برای جبران خسارت دادند که گویا تا کنون عملی نشده است.

در دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر تشکیلات طبس و نمایندگان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه نمایندگان یک شرکت معدنی با خانواده‌های قربانیان معدن یال شمالی خانواده‌های اسماعیل عابد، محمود عابد، جواد باقرزاده و اسماعیل رحیمیان حضور داشتند که آن‌ها از مستمری ۴۵۰ هزار تومانی برقرار شده از سوی تأمین اجتماعی در حالی که برخی از آنان بالغ بر ۱۵ سال سابقه کار در تونل را داشته‌اند ابراز نارضایتی کردند.

آنان هم‌چنین گفتند: قول‌های مسئولان در مورد اشتغال فرزندان ارشد ذکور عملی نشده است و دیه‌های جان‌باختگان این حادثه نیز هنوز پرداخت نشده است.

فرزند یکی از قربانیان نامه‌ای را به خبرنگار ما نشان داد که در این نامه فرماندار طبس خطاب به امینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا با توجه به قول مساعد وزیر مبنی بر بکارگیری فرزندان ذکور خانواده‌های قربانیان دستور دهند تا مشکل بکارگیری آنان حل شود.

غلامرضا محمدی دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات طبس نیز در این دیدار گفت: در تمام مدت پیگیر حقوق این افراد بودم و امیدوارم خانواده‌های آنان از ما راضی باشند.

محمدی افزود: مرگ این افراد در راه به دست آوردن قوت حلال بوده که مرگی شرافتمندانه است.

وی قول داد تا سال آینده یک قطعه زمین به صورت تعاونی در اختیار خانواده‌های قربانیان این حادثه قرار دهد.

حمیدرضا صولتی معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی طبس نیز به ارزش والای خدمت در عرصه تولید و کار اشاره کرد و گفت: مجموعه خانه کارگر و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کماکان رفع مشکلات خانواده‌های این افراد را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تشکیلات کارگری حامی خانواده‌های این عزیزان خواهند بود و هر کمکی که از دستمان ساخته باشد انجام خواهیم داد.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی طبس با توجه به ابراز نارضایتی خانواده‌ها از مستمری برقرار شده از سوی تامین اجتماعی قول داد تا جلسه‌ای مشترک با نماینده تامین اجتماعی داشته و این موضوع را بررسی کند.

وی با توجه به ابراز نارضایتی خانواده‌ها از مستمری برقرار شده از سوی تامین اجتماعی قول داد تا جلسه‌ای مشترک با نماینده تامین اجتماعی داشته و این موضوع را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =