گزارش تصویری/ آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برادر گرامی هشتمین پیشوای شیعیان حضرت امام رضا (ع) در شهرستان طبس اولین دروازه ورود به مشهد و میقات الرضا(ع) معروف است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، وجود مشاهد مقدسه و مقابر متبرکه فرزندان نبی مکرم اسلام در جای جای میهن اسلامی نه تنها قبله گاه عاشقان و شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشد که در آن سوی مرزها و دراقصی نقاط جهان نیز ملجأ و امید صدها میلیون مسلمان و رهرو پیامبر گرامی اسلام و دوستداران فرزندان عزیز آن بزرگوار است.

یکی از این قبور متبرک که همه ساله مطاف ده ها هزار زائر و میهمانان امام هشتم(ع) می باشد و روح و جان عاشقان خسته را صفا می بخشد، حرم شریف و بارگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برادر گرامی هشتمین پیشوای شیعیان جهان در شهر طبس است.

پس از وقوع حادثه زلزله در شب بیست و پنجم شهریور ماه ۱۳۵۷ در طبس و تخریب کامل آرامگاه فرزند موسی بن جعفر(ع)، حسب فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام(ره)، آستان قدس رضوی بازسازی این بارگاه منور را در دستور کار خویش قرار داده و درسال ۱۳۶۳ بقعه مرکزی حرم مطهر را بازسازی و به متولیان محلی تحویل نمود.

حرم امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع) داخل شهر طبس(میدان ورودی شهر از سمت جاده یزد) واقع شده است.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شش =