میقات الرضا آماده پذیرایی از مسافران نوروز است

شهرستان طبس که به میقات الرضا معروف است در ایام نوروز مقصد یا گذرگاه بسیاری از مسافران نورزی است و این امر سبب شده تا آستان مبارک برادر امام رضا (ع)، مملو از جمعیت باشد.

امامزاده طبس

طبس نیوز: شهرستان طبس که به میقات الرضا معروف است در ایام نوروز مقصد یا گذرگاه بسیاری از مسافران نورزی است و این امر سبب شده تا آستان مبارک برادر امام رضا(ع)، مملو از جمعیت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، میقات الرضا(ع) با قدمتی کهن، اوراقی زرین در تاریخ ایران زمین، مردمانی صبور و با ایمان، مهمان پذیر و مهمان نواز، سخت کوش و ساعی، گشاده رو و خوش سیرت، با صفا و صمیمی به صافیِ کویر زیبا و بی ریا، ولایت مدار و ولایت پذیر، متنعم به نعمات خوب خدا، طبیعتی بکر و زیبا، هوایی پاک و دلپذیر با جاذبه های گردشگری، مفتخر به ۱۰ قرن میزبانی از سلاله رسوالله حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) است که پس از ویرانی کامل در زلزله سال ۵۷ به یمن و برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، تولدی دوباره یافت.

معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس که از جمله موسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است، امروزه به میقات الرضا شهرت یافته است.

حسن فروزان افزود: این آستان با حضور بیش از ۸۰۰ نفر در ستاد تسهیلات، خادمین و اعضای مرکزی ستاد و با امکانات تمام، به طور شبانه روزی برای استقبال بی نظیر از زائران و مجاورانی که طبس را در مسیر راه خود قرار داده اند، بسیج کرده است.

وی عنوان کرد: مجموعه اتاق های گرداگرد آستان وسیع آستان مبارک با بیش از ۱۵۰ اتاق با تجهیزات کامل، ۱۲ باب سوئیت، آشپزخانه با امکانات کافی، پارک بازی ویژه کودکان، برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی متنوع برای زائران، کارگاه‌های قرآن و نهج البلاغه و آیین ویژه سال تحویل با حضور شخصیت‌های ممتاز کشوری، سخنرانان و مداحان بنام که اجرای برنامه ویژه سال تحویل دارند سعی کرده شرایط مساعد و مطلوبی را برای ورود به سال جدید فراهم نماید.

فروزان اضافه کرد: گروه ویژه ای از روحانیت به طور شبانه روزی پاسخگوی سئوالات شرعی زائران خواهند بود.

معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) خاطرنشان کرد: درب حرم به صورت ۲۴ ساعته به روی زائران باز است و دفتر زائرسرا آمادگی ارائه هرگونه خدمات به مسافران را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =