توقف خودروهای متخلف از ۵ تا ۷۲ ساعت / لزوم دقت بیشتر رانندگان در جاده‌های طبس

رئیس پلیس راه طبس با اشاره به آغاز طرح ویژه نوروزی پلیس راه، گفت: در صورت ثبت تخلف رانندگی علاوه بر جریمه نقدی راننده متخلف، خودروی وی از ۵ تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

طبس نیوز: رئیس پلیس راه طبس با اشاره به آغاز طرح ویژه نوروزی پلیس راه، گفت: در صورت ثبت تخلف رانندگی علاوه بر جریمه نقدی راننده متخلف، خودروی وی از ۵ تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

علیرضا شاکر اردکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، از آغاز طرح ویژه نوروزی پلیس راه طبس از امروز خبر داد و اظهار داشت: در این راستا از امروز تمامی نیروهای پلیس راه طبس در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: افزایش تیم‌های گشت نامحسوس در جاده‌های مواصلاتی طبس و رصد دقیق تخلفات، راه‌اندازی ۴ ایستگاه و استقرار نیروها در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های پرتردد از جمله در ده‌محمد، سه‌راه جعفری، عشق‌آباد و تپه‌طاق، حضور عوامل پیاده در محل‌های پرترافیک برای روان‌سازی ترافیک، و ایجاد سکو در مقابل پلیس راه‌های دشتغران و ده‌محمد برای نمایش لاشه خودروهای متلاشی‌شده دراثر تصادف همراه با نصب بنر به‌منظور عبرت گرفتن رانندگان، از جمله اقدامات پلیس راه طبس در جریان اجرای این طرح است.

رئیس پلیس راه طبس افزود: توقف کامیونت، کامیون و تریلی تک‌راننده از ساعت ۲۲ تا ۶، ثبت ساعت برای کامیون‌ها و خودروهای سواری در مسیر طبس – یزد، تست اعتیاد و الکل رانندگان، حضور بازرسان نامحسوس در اتوبوس‌ها برای بررسی و کنترل تخلفات، ضبط گواهینامه رانندگانی که دارای بیش از ۳۰ نمره منفی هستند، جلوگیری از تردد مسافرکش‌های شخصی، و همکاری با مراکز امداد و نجات از جمله اورژانس و هلال احمر در جریان حوادث جاده‌ای، از جمله مهمترین مأموریت‌هایی است که در قالب طرح ویژه نوروزی به پلیس راه طبس ابلاغ شده و با دقت و حساسیت زیاد اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت یک تخلف مانند سرعت غیرمجاز علاوه بر جریمه نقدی راننده متخلف، خودروی وی حداقل به مدت ۵ ساعت توقیف می‌شود و در صورت مشاهده ۲ تخلف همزمان مانند سرعت و سبقت غیرمجاز علاوه بر جریمه نقدی راننده متخلف، خودروی وی به مدت ۷۲ ساعت توقیف شده و ضمن نصب بنر بر روی خودرو، راننده متخلف مکلف به فراگیری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از طریق شرکت در کلاس آموزشی پلیس راه می‌شود.

شاکر اردکانی خطاب به رانندگانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی شهرستان طبس دارند یادآور شد: باتوجه به اینکه جاده‌های طبس طولانی و خسته‌کننده بوده و محل برای استراحت رانندگان کم است، پیشنهاد می‌شود تا رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در مجموع بیش از ۹ ساعت رانندگی نکنند.

وی اضافه کرد: آن دسته از رانندگانی که گواهینامه خود را به تازگی دریافت کرده‌اند به‌ویژه رانندگان خانم، از رانندگی در جاده‌های خارج از شهر خودداری کنند، ضمن اینکه تمامی رانندگان باید از مسافرت با خودروی فاقد معاینه فنی بپرهیزند.

رئیس پلیس راه طبس گفت: عدم سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، عدم سوار کردن سرنشین اضافه، استفاده از کمربند ایمنی، توجه به جلو و رعایت فاصله طولی با خودروی مقابل مهمترین توصیه‌های ما به رانندگان عزیز است.

وی همچنین از رانندگان خواست تا با عوامل پلیس راه همکاری کنند و در صورت مشاهده حوادث جاده‌ای یا هرگونه نیاز، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیدگاهی در “توقف خودروهای متخلف از ۵ تا ۷۲ ساعت / لزوم دقت بیشتر رانندگان در جاده‌های طبس

  1. اقایون محترم جرا چراغ راهنمایی رو جلویش رو گرفتین
    فقط به خاطر یه میدون
    هروقت میخوای رد بشی باید صدجا وایستی
    چرا اول فاکه و چراغا ودرختارو کندن وگفتن میدون برداشته میشه بعد الان دوباره رفتن سیمان زدن گل کاشتن
    کی باید جواب بده پلیس? شهداری? کی چراهمه ساکتن??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =