اوج گرفتن ظلم از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است

امام جمعه طبس با بیان این‌که زمان نزدیک شدن ظهور امام زمان(عج) عالم پر از ظلم می‌شود، گفت: اوج گرفتن ظلم از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

طبس نیوز: امام جمعه طبس با بیان این‌که زمان نزدیک شدن ظهور امام زمان(عج) عالم پر از ظلم می‌شود، گفت: اوج گرفتن ظلم از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم ضمن تبریک ولادت مصلح کل و منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: مسئله مهدویت و انتظار فرج حضرت مهدی(عج) یک موضوع عام و فراگیر است.

وی با بیان این‌که انتظار حضرت مهدی(عج) منحصر به شیعه نیست،‌ تصریح کرد: براساس استفاده از آیات قرآن و روایات همه پیامبران از آدم تا خاتم منتظر ظهور امام زمان بوده‌اند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که خداوند پیامبران را برای حاکمیت مطلق حق و عدالت در جهان مبعوث کرده است، متذکر شد: در سایه حاکمیت حق و عدل انسان می‌تواند به درجه کمال برسد و با توجه به شرایط و زمان و موانع موجود این امر به طور کامل محقق نشده است.

مهاجریان‌مقدم با بیان این‌که با ظهور امام زمان(عج) دنیا پر از عدل و داد می‌شود، ادامه داد: تمام پیامبران منتظر آن روز هستند و وعده آن را داده‌اند.

وی با بیان این‌که امکان از بین رفتن مستکبران دنیا وجود دارد، یادآور شد: به عنوان نمونه می‌توان انقلاب اسلامی ایران را نام برد که با وجود تمام موانع پیش‌روی خود به پیروزی رسید و ۳۵ سال است که با اقتدار جلو می‌رود.

امام جمعه طبس با بیان این‌که امام زمان(عج) از پیامبران گذشته از هر کدام نشانه و علامتی دارد، افزود: این نشانه‌ها شامل طول عمر از حضرت نوح(ع) و مخفی بودن ولادت از حضرت موسی(ع) است.

مهاجریان‌مقدم ظهور امام زمان(عج) را بستگی به آمادگی مردم و دنیا دانست و گفت: اگر غیبت طولانی می‌شود عمده دلیل آن به سبب عدم آمادگی دنیا و انسان‌ها است.

وی با بیان این‌که امام زمان(عج) در امور جامعه دخالت می‌کند، اضافه کرد: این لطف دیگری است که امام زمان(عج) در میان ما است ولی در دسترس ما نیست.

امام جمعه طبس انتظار را یکی از وظایف مومنان دانست و تصریح کرد: وظیفه دیگر آنها تبعیت از نایب عام امام زمان(عج) که مصداق آن مقام معظم رهبری است.

مهاجریان‌مقدم دعا کردن برای تعجیل امام زمان(عج) را یکی دیگر از وظایف مومنان برشمرد و متذکر شد: نیمه شعبان امسال روز جمعه است که متعلق به امام زمان است.

وی با اشاره به تفکر انجمن حجتیه در مورد امام زمان(عج) ادامه داد: این انجمن بر این اعتقاد است که دست روی دست بگذاریم تا امام زمان(عج) ظهور کند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که منتظران واقعی باید صالح، امر خدا را اطلاعت کنند و نواهی را ترک کنند، یادآور شد: آنها باید زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند.

مهاجریان‌مقدم با بیان این‌که زمان نزدیک شدن ظهور امام زمان(عج) عالم پر از ظلم و ستم می‌شود، افزود: امروز ظلم، ستم، آدم‌کشی و ضایع کردن حقوق مردم در کشورهای غربی و اروپایی همچنین در کشورهای اسلامی از جمله مصر و ترکیه این اوج گرفتن ظلم از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان این‌که یاران خاص امام زمان(عج) ۳۱۳ نفر هستند،‌ گفت: در زمان ظهور امام زمان(عج) حکومت عدل در دنیا وجود دارد.

امام جمعه طبس با بیان این‌که در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) مردم از رفاه بسیار خوبی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: گنجینه‌های روی زمین از جمله علوم و دانش‌ها بسیار پیشرفت می‌کند.

مهاجریان‌مقدم با بیان این‌که برای پیش درآمد همه علوم ۲۵ رمز از طرف خداوند قرار داده شده است، متذکر شد: در زمان امامان پنج رمز از آن گشوده شد و در زمان امام زمان ۲۰ رمز دیگر گشوده می‌شود.

وی با بیان این‌که در زمان امام زمان(عج) عقل مردم زیاد می‌شود، ادامه داد: همچنین امکانات زندگی برای مردم راحت‌تر می‌شود.

امام جمعه طبس با بیان این‌که امام زمان(عج) در زمان ظهور خود اتمام حجت می‌کند،‌ یادآور شد: در آن زمان سلاح‌های مخرب از کار می‌افتد چرا که اگر از این سلاح‌ها استفاده شود مردم بی‌گناه از بین می‌روند.

مهاجریان‌مقدم سلاح امام زمان(عج) را شمشیر دانست و خاطرنشان کرد: این به معنی قدرت و توانایی امام زمان(عج) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شش =