اعتقاد به مهدویت در جشن‌های میلاد مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شهرستان طبس با تاکید بر اینکه باید اعتقاد به مهدویت در جشن‌های میلاد مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید در این جشن‌ها صرفا به شعر خواندن و کف زدن و سوت زدن اکتفا شود.

طبس نیوز: امام جمعه شهرستان طبس با تاکید بر اینکه باید اعتقاد به مهدویت در جشن‌های میلاد مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید در این جشن‌ها صرفا به شعر خواندن و کف زدن و سوت زدن اکتفا شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به جشنهای شعبانیه گفت: از برگزارکنندگان جشنها که امسال به صورت ویژه تری در سطح شهرستان با همراهی شورای و شهردای طبس همراه شده تشکر می کنم اما نباید در این جشنها صرفا به شعر خواندن و کف زدن و سوت زدن اکتفا شود.

وی افزود: شناخت امام زمان و معرفت به ایشان می بایست در این گونه جشنها بیشتر شود چرا که اعتقاد به مهدویت می بایست محور اصلی این گونه جشنها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه انچه که جدیدا هم در این مراسمات منسوخ شده عدم استفاده از سخنران هست که امیدواریم برگزارکنندگان اینگونه جشنها توجه به این مسئله را داشته باشند که تبیین مهدویت می بایست توسط یک سخنران خوب روحانی انجام پذیرد.

فرمان امام برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۲۳ خرداد ۵۹ از دیگر محورهایی بود که خطیب جمعه طبس درخصوص آن سخن گفت.

امام جمعه طبس بیان کرد: تشکیل ستاد فرهنگی با دستور امام (ره ) برای رصد مسائل فرهنگی کشور بود که جلو ناهنجاری های فرهنگی گرفته شود.

وی گفت: رهبری معظم انقلاب نیز به همین باب امسال را در فصلی سال فرهنگ نامگذاری کرده اند که نشان از اهمیت والای موضوع فرهنگ در جامعه دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان در راس آنها نهادهای اموزش و ارشادی و حوزوی وظیفه دارند درجهت جایگزینی فرهنگ ناب اسلام به جای فرهنگ نادرست غربی تصمیات قاطع و محکمی بیان کنند.

سالروز شادت برخی از مجاهدان دلیر اسلام در ۲۶ خرداد ۴۴ ، سالروز فرمان تاسیس جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ، و هفته نکوداشت مساجد از دیگر محورهای سخنان امام جمعه طبس بود.

حجت الاسلام مهاجریان همچنین به مذاکرات هسته ای و تیم مذاکره کننده اشاره کرد و رعایت خط قرمزها را توسط این تیم که دغدغه رهبر معظم انقلاب است را مورد تاکید قرار داد.

موضوع عراق و حمایتهای امریکا و صهیونیستها از گروه تروریستی داعش ، و انتخابات سوریه نیز از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه طبس بود.

5 دیدگاه دربارهٔ «اعتقاد به مهدویت در جشن‌های میلاد مورد توجه قرار گیرد;

  1. تنگ نظری ها رو باید گذاشت کنار اینجور به این مراسمات نگاه کنید که تو این اشفته بازار یه تعداد پیدا شدن که میخان مردمو از تولاک خودشون در بیارن .دمشونم گرم.انشاله همیشه کف دست براه باشه

  2. سلام.حرف حاج اقا کم و بیش درسته اما این صوت زدن و کف زدن همش بستگی به مجری هم داره که جو وچه جوری هدایت کنه.ماشالاه این مجری ما هم که بابای محترمشون توی اصناف کار میکنن و هر کی انتقادی کنه مغازش پلمپ میشه.پس بهتره ما هم بگیم عجب مجرییییییییییییییی

      1. خبرگزاری مهر وحی الهی که نیست ما توی نمازجمعه بودیم همچین چیزی نگفتن تازه سوت زدن در مجالس درست نیست برعکس شادی متعارف دست زدن در هیات به فتوای رهبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =