در عزاداری‌ها باید حرمت روحانیت را حفظ کنیم/ هیئات مذهبی برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با تاکید بر این که در عزاداری‌ها باید حرمت روحانیت را حفظ کنیم به انتقاد از بعضی هیئات مذهبی پرداخت و اظهار داشت: مشاهده شده که روحانی بالای منبر ساعتی را به ایراد سخنرانی می‌پردازد اما تا به دعای آخر می‌رسد عده‌ای مجلس سیدالشهدا را ترک می‌کنند.

خبر طبس: حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با تاکید بر این که در عزاداری‌ها باید حرمت روحانیت را حفظ کنیم به انتقاد از بعضی هیئات مذهبی پرداخت و اظهار داشت: مشاهده شده که روحانی بالای منبر ساعتی را به ایراد سخنرانی می‌پردازد اما تا به دعای آخر می‌رسد عده‌ای مجلس سیدالشهدا را ترک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم‌الحرام و شهادت امام حسین(ع) و همچنین شهادت پیام‌رسان کربلا حضرت زین‌العابدین(ع) به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: هرکس از خدا بترسد و تقوای الهی را پیشه خود قرار دهد خداوند گناهانش را می‌بخشد و پاداش او را بزرگ می‌دارد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ادامه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ازدواج به موقع و آسان مانع ارتکاب فحشا و معصیت می‌شود اظهار داشت: هر موقع که شرایط ازدواج در پسر و دختری فراهم شد باید والدینشان در جهت تزویج آنان مبادرت کرده تا زندگی آنان آلوده به گناه نشود.

وی با بیان اینکه گاهی خرافات و چشم و هم چشمی‌ها مانع این پیوند خداپسندانه می‌شود تصریح نمود: مردم باید با پایین آوردن توقعات و انتظارات خود مسیر ازدواج را بر فرزندانشان باز گذاشته تا آنان به راه‌های نادرست دیگر گرایش پیدا نکنند.

امام جمعه طبس در ابتدای خطبه دوم از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: شیاطین همیشه در جهت گمراه کردن انسان‌های مومن تلاش می‌کنند تا آنان را از مسیر حق منحرف سازند اما مادامیکه آنان به ابزار کارساز تقوا و پرهیزکاری مجهز شوند وساوس شیطانی نیز راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم ضمن پرداختن به زندگانی حضرت زین العابدین‌(ع) افزود: اگر مقدور نبود که در قالب سخنرانی‌ها ابلاغ حقیقت کنند اما به وسیله دعاها و مناجات‌هایی که از ایشان به جا مانده به وضوح می‌توانیم نقش حیاتی ایشان را در جهت زنده نگه‌داشتن اهداف الهی ببینیم.

خطیب جمعه طبس همچنین به عزاداری‌های انجام شده در دهه اول محرم اشاره کرد و ضمن آرزوی قبولی این عرض ارادت‌ها اظهار داشت: امیدوارم هیئات مذهبی و مسئولین مربوطه برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند تا شاهد عزاداری‌های بهتری باشیم.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های انجام شده باید مورد رضایت حضرت ولی عصر‌(عج) و نائب عام ایشان باشد افزود: سیمای جمهوری اسلامی عزاداری یکی از هیئات یزد که به شکل بسیار منظم و قابل احترامی عرض ارادت می‌کردند را نشان داد که رهبری بزرگوار نیز به تقدیر و تشکر از آن مجلس با شکوه پرداختند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با بیان این مطلب که در عزاداری‌ها باید حرمت روحانیت را حفظ کنیم به انتقاد از بعضی هیئات مذهبی پرداخت و اظهار داشت: مشاهده شده که روحانی بالای منبر ساعتی را به ایراد سخنرانی می‌پردازد اما تا به دعای آخر می‌رسد عده‌ای مجلس سیدالشهدا را ترک می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین می‌بینیم که بعضی مداح‌ها مقابل روحانی بالای منبر ایستاده و این چنین ناخواسته موجب هتک حرمت او می‌شوند که به هر ترتیب باید عزیزان این موارد را رعایت نموده تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

خطیب جمعه طبس در پایان به روایتی از امام صادق‌(ع) پرداخت و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم ببینیم که عزاداری‌هایمان مورد پذیرش خداوند و سیدالشهدا‌(ع) واقع شده یا نه باید توجه کنیم که این عرض ارادت‌ها چقدر موجب ریزش و کاهش گناهانمان شده است که اگر گناهی را ترک کرده‌ایم به همان میزان به خدا نزدیک شده‌ایم.

سالروز شهادت امام زین‌العابدین‌(ع)، روز ملی کیفیت، سالروز تغییر قبله به سال دوم هجری قمری و تحلیل عزاداری‌های انجام شده از جمله مواردی بود که حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس به آنان اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

لازم به ذکر است که نماز جمعه هفته آینده در جوار مزار شهدای گمنام واقع در دانشگاه آزاد اسلامی طبس برگزار خواهد شد.

3 دیدگاه دربارهٔ «در عزاداری‌ها باید حرمت روحانیت را حفظ کنیم/ هیئات مذهبی برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند;

  1. سلام
    مسئولین محترم ،بچه من بدون کار و نداشتن خونه میتونه ازدواج کنه؟
    اگر به نظر شما میشه،ایا نباید رفاهی که در خونه پدر داشته در خونه خودشم داشته باشه؟؟؟
    امام علی(ع) فرمودند شوهر باید رفاهی که خانمش در خونه پدرش داشته برایش فراهم نمود.
    مسئولین به فکر اشتغال و کار باشید

    1. سلام سید ابوالفضل
      داداش من نه کار داشت نه خونه..
      تازه سربازی هم نرفته بود قسمت این بود که با یکی آشنا شه و بره سراغش..
      اونم یه کسی که قبلش هیچ نسبتی باهاش نداشتیم..
      اما مدتی هست که خدمتش تموم شده.. ازدواج کرده و تو خونه اجاره ای میشینه..
      الانم خدا رو شکر سر کار میره و هر طور هست داره روی پای خودش وایمیسته و به گفته خودش خیلیم راضیه.
      ==========
      هر کس از ترس فقر ازدواج را ترک کند، پس به خدا گمان بد برده است؛ چون خداوند می‌فرماید: اگر فقیر باشند، خداوند از فضل خویش آنان را بی‌نیاز می‌کند.» و بالاخره این هم هدیه به دوستان: در محضر مقام معظم رهبری از مهریه صحبت به میان آمد، آقا فرمودند: اولا در مورد مهریه، هر چه مورد نظر دختر شما باشد، همان را مهریه قرار دهید، ولی من چون برای مردم خطبه عقد می خوانم و این سنت من بوده که دختر خانمی که مهریه اش بیش از ۱۴ سکه باشد صیغه عقدش را نمی خوانم، تا حالا هم این کار را نکرده ام; اگر بخواهید می توانید بیش از ۱۴ سکه هم قرار بدهید، ولی من صیغه عقد را نمی توانم بخوانم; بروید نزد آقای دیگری صیغه عقد را بخواند و از نظر من اشکالی ندارد. دکتر غلامعلی حداد عادل (رئیس سابق مجلس شورای اسلامی)
      ==========
      توقعاتمونو بیاریم پایین تا زندگیامون زیباتر شه..
      به بزرگی خدا و لطفی که نسبت به بنده هاش داره یه خوده بیشتر اعتماد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =