آبگیری سدهای نهرین و کریت شهرستان طبس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در این استان، سدهای نهرین و کریت شهرستان طبس آبگیری شد.

خبر طبس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در این استان، سدهای نهرین و کریت شهرستان طبس آبگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسین امامی اظهار داشت: در چند روز اخیر در نقاطی از غرب و شمال استان خراسان جنوبی بارندگی‌های مناسبی داشته‌ایم که این امر موجب آبگیری سدهای نهرین و کریت شهرستان طبس و سد حصار سنگی شهرستان بیرجند شد.

امامی میزان ورودی آب به هرکدام از سدهای طبس را پس از بارندگی‌های اخیر حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: از آنجایی که بخشی از آب شرب شهر طبس توسط سد نهرین تامین می‌شود، این دغدغه وجود داشت که با کاهش ذخیره آب این سد، در آینده‌ای نزدیک دچار مشکل شویم که به لطف رحمت الهی و با آبگیری این سد، تا حدودی این دغدغه کاهش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم بارندگی‌ها و ذخیره مناسب آب در سد نهرین، در این بخش دچار مشکل نشویم.

وی تصریح کرد: در سدهای ذخیره‌ای دیگر استان همچون سد رزه، سد فرخی و حاجی‌آباد قاین و نیز سد شهید پارسای سرایان به‌دلیل حادث‌نشدن سیلاب، ورودی آب محسوسی نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در پایان گفت: با توجه به اینکه به فصل بارندگی نزدیک می‌شویم و امکان وقوع سیلاب وجود دارد، از مردم استان درخواست می‌کنیم در مسیر رودخانه‌ها از احداث هرگونه مانع و نیز استقرار در محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که احتمال سیلاب وجود دارد، به‌طور جدی خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

دیدگاهی در “آبگیری سدهای نهرین و کریت شهرستان طبس

  1. خدا رحمت بکنه آقای مهندس شکیبی را به خاطر احداث این سه تا سد در طبس و سایر خدمات با ارزش ایشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =