قرآن محوری موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود

قرآن محوری موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحشمت الله حیات الغیب یزد صبح چهارشنبه در جلسه ستاد کاهش آسیب زندان های یزد با اشاره به اهداف این ستاد و برنامه های آن، فعالیت های صورت گرفته را رو به رشد و مثبت ارزیابی کرد.
وی افزود: بنا به تاکید رئیس سازمان زندان‌ها، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی باید با محوریت قرآن و نماز باشد که خوشبختانه در زندان‌های یزد این توجه و دقت به خوبی دیده می شود که نمونه آن راه اندازی مدرسه قرآنی زندان مرکزی و برگزاری کلاس های عقیدتی و دارالقرآن در زندان های استان یزد است.
حیات الغیب ریشه کن شدن بی سوادی در زندان اردکان و کاهش آمار زندانیان در سال گذشته در این زندان را نشان از اثر بخش بودن برنامه های کاهش آسیب عنوان کرد و افزود: توجه به مددجویان کم سواد و نیز خانواده زندانیان باید به عنوان یک برنامه اصلاحی مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه در زندان طبس با توجه به محدودیت فضایی موجود فعالیت های مناسبی در زمینه کلاس های قرآنی و اشتغال صورت گرفته عنوان کرد: ایجاد فضای ویژه برای برنامه های قرآنی و شرکت زندانیان باز در برنامه های قرآنی نشان از تلاش در این زمینه است و انتظار می رود با توجه به پتانسیل های موجود در سال ۹۱ برنامه ها با نظم و قوت بیشتری انجام گیرد.
در این این برنامه روسای زندان های اردکان و طبس عملکرد خود در این زمینه در سال گذشته ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =