طبس میزبان چهارمین دوره مسابقات قرآن استان/ شرکت ۱۰ هزار نفر در این مسابقات

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اعلام خبر برگزاری این دور از مسابقات در طبس گفت: در مسابقات قرآنی استان ۱۰ هزار نفر ثبت نام نموده‌اند و این رقم در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام مهدی عباسی مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام ۱۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی استان خراسان جنوبی گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

عباسی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی بزرگترین رویداد فرهنگی در هر استان است، لزوم خبررسانی و پوشش خبری مسابقات را دارای اهمیت زیادی دانست.

وی گفت: از بین افراد ثبت نام شده بیش از ۳۵۰ خواهر و برادر در پانزده رشته با هم رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام عباسی افزود: مسابقات طی سه روز و از چهارشنبه ۲۶ آذرماه افتتاحیه و جمعه ۲۸ آذرماه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سطح برگزاری مسابقات استانی زمینه‌ساز اجرای مسابقات کشوری خواهد بود گفت: کیفیت برگزاری، همت و مشارکت همه کمیته‌های اجرایی مسابقات رامی‌طلبد.

عباسی هزینه‌های برگزاری مسابقات را حدود یک میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:۷۰ درصد هزینه‌ها از استان تامین و ۳۰ درصد دیگر به اضافه اسکان و پذیرایی برعهده شهرستان برگزارکننده مسابقات خواهد بود.

وی افزود: مسابقات سال گذشته در سربیشه و امسال باتوجه به الحاق طبس به استان خراسان جنوبی برگزاری مسابقات به این شهرستان واگذار شد.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت‌: مسابقات در دورده سنی شکوفه(زیر ۱۶سال) و بزرگسال(بالای ۱۶سال) و در رشته‌های ترتیل، قرائت، فرازخوانی(قرائت تقلیدی از قراء بین‌المللی) و حفظ قرآن کریم، دعاخوانی و مسابقات مفاهیم تخصصی اذان و تواشیح برگزار خواهد شد.

وی پیرترین شرکت‌کننده در مسابقات را یک مرد ۷۰ ساله از اهالی شهرستان بشرویه معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =