۲۰ هزار مربی پرورشی استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر کمبود نیروی پرورشی و مشاور در مدارس کشور گفت: امسال با جذب ۲۰ هزار نیرو و در طول یک برنامه ۵ ساله امیدواریم بتوانیم عقب‌ماندگی‌های ۱۵ ساله را جبران کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، اصغر باقر زاده صبح سه‌شنبه در نشست تخصصی مدیران معاونین مربیان پرورشی و مشاوران در طبس گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش آموزشی کاملا مشهود است و در حوزه پرورشی نیز از ۱۲۰ هزار مدرسه در کل کشور فقط ۴۰ هزار مدرسه مربی پرورشی دارد و تنها ۱۳ هزار مشاور داریم که ۵۰ درصد هم در آستانه بازنشسنگی هستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته جذب دانشگاه فرهنگیان به حدود ۴ هزار نفر رسیده بود که بسیار ناچیز بود اما در دو سال گذشته این رقم به ۲۵ هزار نفر رسید و امسال ۳۰ هزار جذب در دانشگاه فرهنگیان داشته‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با این وجود اما هنوز این میزان کفاف نیروی آموزشی را نمی‌دهند و آموزش و پرورش نیاز دارد تا از طریق آزمون‌های استخدامی کمبود نیروی خود را جبران کند.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزشی به جهت اضطرار برای خالی بودن کلاس درس این کمبود کما بیش جبران شده اما در حوزه پرورشی کاری انجام نشده است.

باقر زاده تاکید کرد: از ۲۵ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان  تنها هزار نفر مربوط به حوزه پرورشی و مشاوره است که بسیار کم است و در ماده ۲۸ هم هیچ جایگاهی برای پرورشی دیده نشده است.

وی با اشاره به این که در  ۱۵ سال گذشته هیچ اهمیتی به حوزه پرورشی و مشاوره داده نشده  گفت: این کمبود را نمی‌شود یکساله جبران کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نقش سپاری به دانش آموزان اشاره کرد و افزود: اگر نقش سپاری درست انجام شود حوزه تربیت تضمین خواهد شد.

وی با بیان این که می‌خواهیم امسال به کمک مربیان سالی باشد که نقش به دانش آموزان بسپاریم گفت: به دلیل عدم نقش سپاری بیشترین زمان بچه‌ها صرف فضای مجازی می‌شود.

باقر زاده همچنین گفت: ایمان، نشاط، امید، خردورزی و هویت پنج برنامه محوری است که امسال در صدر فعالیت‌های پرورشی مدارس خواهد بود.

خبرنگار طبس‌نیوز: فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =