تحقق رویای سطل آب به دست دانش‌آموزان طبسی

طبس‌نیوز – «رویای سطل آب» اجرای نمادینی بود از سخن امام خمینی(ره) در مورد اتحاد مسلمین جهان برای نابودی رژیم صهیونیستی که توسط دانش آموزان طبسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، سال ۱۳۵۸ بود که امام خمینی(ره) در دیدار با هیئتی از مقامات کشور سوریه از اهمیت وحدت میان کشورهای مسلمان در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

امام گفته بود: می‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام «یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند، او را سیل می‌برد» اما در مقابل او زبون هستند.

حالا، ۴۴ سال پس از آن پیام تاریخی امام راحل دانش آموزان طبسی در حرکتی نمادین این رویا را بر روی بوم نمایش داده و به تحقق رساندند.

۴۴ سال زمان لازم بود تا حالا در تمام جهان همبستگی و خواست جهانی را برای نابودی رژیم اسرائیل ببینیم؛ تظاهرات و راهپیمایی‌هایی که نه تنها در بین ملت‌های مسلمان که در بین مردم دیگر ادیان و در کشورهای غربی نیز به راه افتاده است.

این برنامه دانش آموزان طبسی که با خوانش متنی زیبا و کوبنده توسط یکی از دانش آموزان دختر  همراه بود توجه معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که در این مراسم حضور داشت را بسیار جلب کرد تا جایی که او خواست این حرکت الگویی برای تمام کشور باشد و در راهپیمایی روز دانش آموز  هم انجام شود.

اصغر باقر زاده در سخنانی پس از اجرای دانش‌آموزان گفت: امیدوارم ما با چشم خود نابودی اسرائیل را ببینیم و سال‌ها بعد بچه‌ها در کتاب تاریخ بخوانند اسراییل که بود و چه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: در مسائل فلسطین روایت باید روایت حماسه و شجاعت باشد، چرا که به گفته رهبر انقلاب  فلسطین مظلوم، مقتدر است پس باید در کنار روایت اندوه روایت حماسه هم گفته شود.

وی افزود: به بچه‌ها بیاموزیم که کودکان فلسطینی در مقابل ظلم بسیار مقاوم ایستاده‌اند و سر خم نمی‌کنند.

خبرنگار طبس‌نیوز: فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی

خبر مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =