سهم اندک طبس در آزمون‌های عمومی حفظ قرآن کریم

مدیر امور اجرایی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم گفت: در آزمون‌های عمومی سهم طبس تنها ۱۶۰ نفر بوده است چرا که طبس شهری با استعدادهای قرآنی فراوان اما متاسفانه بی‌اطلاع از آزمون‌ها و آموزش‌های حفظ در سطح کشور است.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، محمد رمضانی‌فرد از اساتید سازمان دارالقرآن کشور و مدیر امور اجرایی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم عصر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری طبس گفت: افق عملکرد مسئولان فرهنگی کشور، طبق خواست مقام معظم رهبری رسیدن به آمار ۱۰ میلیون حافظ قرآن است که در حال حاضر بسیار از آن فاصله داریم.

وی افزود: باوجود امتیازات ویژه‌ای چون تحصیلات رایگان در دانشگاه‌ها و ۱۰ امتیاز مثبت در آزمون‌های استخدامی برای حافظان، اما در طول ۱۹ دوره آزمون‌های تخصصی فقط ۱۲۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کرده و از این تعداد تنها ۱۲ هزار نفر موفق به کسب مدرک شده‌اند.

رمضانی‌فرد ادامه داد: در آزمونهای عمومی نیز تا کنون ۴۵ هزار نفر شرکت کرده و ۱۵ هزار نفر موفق به دریافت مدرک شده‌اند.

وی بیان کرد: با این روند با یک حساب سر انگشتی تا ۳۰۰ سال آینده هم به ۱۰ میلیون حافظ نخواهیم رسید.

مدیر دبیرخانه ملی ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم گفت: در آزمون‌های عمومی سهم طبس تنها ۱۶۰ نفر بوده است چرا که طبس شهری با استعدادهای قرآنی فراوان اما متاسفانه بی‌اطلاع از آزمون‌ها و آموزش‌های حفظ در سطح کشور است.

وی با بیان این که حضور مدیران قرآنی در ادارات به طور چشمگیری سبب کاهش فساد اداری و مشکلاتی از این قبیل خواهد شد از مدیران دستگاههای اجرایی طبس خواست تا جایی که می‌توانند در زمینه کمک به حفظ قرآن و تربیت مدیران قرآنی برای آینده کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =