هشدار مدیر توزیع برق طبس به ادارات: اگر مدیریت مصرف نکنید، هوشمند برق قطع خواهد شد

مدیر توزیع برق طبس گفت: مصارف ادارات به صورت مرتب توسط کنتورهای هوشمند رصد می‌شود و اگر نهادی از برنامه‌های مدیریت مصرف عدول کند برق آن به صورت هوشمند خاموش خواهد شد.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، احمد سحرخیز عصر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری طبس گفت: با توجه به قرار گیری در  فصل گرم و مصرف بیشتر برق در سراسر کشور و حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف باعث شده برنامه‌ریزی‌هایی در کشور انجام شود لذا مقرر است تمامی ادارات توجه به این برنامه ریزی را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک ادارات و نهادها بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم و در مصارف خانگی قطعی نداشته باشیم چرا که قطع برق در مصارف خانگی و تجاری خط قرمز دولت است.

مدیر توزیع برق طبس ساعات ۱۱ تا ۱۵ را ساعات پیک مصرف معرفی و افزود: طبق مصوبات هیئت وزیران، شورای امنیت ملی و مصوبات استانی، ادارات و نهادها موظفند مصرف خود را در ساعات اداری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

وی افزود: بعد از ساعت یک باید تمامی مصارف سرمایی و روشنایی از مدار خارج و مصرف تنها در حد ضرورت باشد و در ساعات پیک ادارات مصارفشان را از طریق دیزل تامین کنند.

سحرخیز به مدیران ادارات هشدار داد: مصارف ادارات به صورت مرتب توسط کنتورهای هوشمند رصد می‌شود و اگر نهادی از برنامه‌های مدیریت مصرف عدول کند برق آن به صورت هوشمند خاموش خواهد شد.

مدیر توزیع برق طبس افزود: تمامی سازمان‌ها نهادها و بانک‌ها موظفند روشنایی اضافه معابر غیر ضروری، سردرب‌ها و محوطه‌ها را در هنگام شب تا حد امکان خاموش کنند و تمامی سازمان‌ها مکلفند طبق قانون حداقل ۲۰ درصد مصرف انرژی خود را از طریق انرژی‌های نو تامین کنند.

وی گفت: تکالیفی برای شهرداری‌ها نیز مقرر شده است که طبق آن شهرداری‌ها موظفند تمامی مصارف روشنایی‌های تزئینی و غیرضروری در سطح شهر را در ایام پیک از ۱۵ خرداد تا ۳۱ شهریور کاملا خاموش کنند و روشنایی پارک‌ها و میادین نیز با حداقل روشنایی تامین شود و روشنایی غیرضروری حذف گردد.

سحرخیز افزود: چاه‌های آب فضای سبز شهرداری و پمپاژها نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۷ باید خاموش باشند و در ساعاتی غیر از این ساعات در مدار قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =