نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاوات برق برای طبس تأمین خواهد کرد

طبس‌نیوز – فرماندار ویژه طبس گفت: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، ۱۲۰ مگاوات برق نیروگاه خورشیدی برای طبس تامین خواهد شد و دیگر قطعی برق چاه‌های آب و صنایع را نخواهیم داشت.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، علی اکبر رحیمی عصر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری طبس با اشاره به ناترازی موجود در میزان برق و میزان مصرف گفت: امیدواریم بتوانیم این ناترازی را در ۳ ماهه پیش رو برطرف کنیم لذا همکاری تمامی سازمانها را نیاز داریم.

فرماندار ویژه طبس با تاکید بر بحث صرفه جویی در مصرف آب و برق گفت: ادارات و نهادها توجه داشته باشند مساله صرفه جویی بسیار مهم است لذا با توجه به کم شدن ساعات کار ادارات، همه رأس ساعت در محل کار حاضر شوند.

رحیمی در ادامه به راه‌هایی که دولت برای رفع مشکل این ناترازی‌ها رفته است اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است ۱۲۰ مگاوات برق نیروگاه خورشیدی برای طبس تامین شود که زمین مورد نیاز نیز در حال واگذاری است.

وی با بیان این که یک ۲۰۰ هکتار و یک ۵۰ هکتار زمین در دو محل برای این امر واگذار خواهد شد گفت: به شخصه از طریق شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذار پیگیر این مطلب هستم.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به این که کل برق مصرفی طبس در زمان اوج مصرف ۵۰ مگاوات است گفت: با تامین این ۱۲۰ مگاوات دیگر قطعی برق چاه‌های آب و صنایع را نیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به فاز آخر پروژه نایبند دیهوک گفت: با ۲۶ میلیارد اعتبار اختصاص یافته فاز آخر برق نایبند تا پایان تیرماه انجام خواهد شد و به امید خدا بعد از سال‌ها برق این منطقه به برق سراسری وصل خواهد شد.

رحیمی در خصوص اینترنت نیز گفت: تنها چند نقطه در شهرستان باقی مانده که تا پایان امسال ان‌شاءالله کل شهرستان اینترنت ۴G  خواهد داشت.

فرماندار ویژه طبس در مورد استفاده شخصی از خودروهای اداری و پلاک قرمز به مدیران ادارات و نهادها تدکر جدی داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدجمهور و همراهانش با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و پیرامون مساله برگزاری انتخابات گفت: مسئولان و کارکنان در ادارات بدانند ما مجری انتخابات هستیم و هیچ یک از عزیزان در دولت مخصوصا نمایندگان فرماندار اجازه ندارند له یا علیه کاندیدایی صحبت کنند.

وی با بیان این که ما یک پروسه ۴ ماهه را باید در مدت یک ماه انجام دهیم و از چندی پیش نیز کارها شروع شده است از ادارات خواست تا با تمام امکانات برای برگزاری انتخاباتی پرشور، پای کار باشند.

رحیمی بیان این که دولت سیزدهم خدمات بسیاری ارائه کرده است افزود: مدیران نهادها سعی کنند خدمات دولت را صادقانه و همانطور که شیوه خود رئیس جمهور بود بدون ظاهرسازی به مردم اعلام کنند.

در این نشست محمدرمضانی فرد از اساتید سازمان دارالقرآن کشور و مدیر دبیرخانه ملی ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم در کشور نیز حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =