تجمیع مدارس به نفع خانواده‌هاى دانش‌آموزان و اداره آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: تجمیع مدارس و استفاده از مراکز شبانه‌روزى از نظر اقتصادى هم به نفع خانواده‌هاى دانش‌آموزان و هم کمک به صرفه‌جویى در هزینه‌هاى اداره آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمود جلالى معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش طبس در جلسه شوراى آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: اهداف شوراى آموزش و پرورش را دو گروه اهداف بیرونى و اهداف درونى تشکیل میدهند که اهداف درونى شامل نامه‎ها و بخش‎نامه‎هاى ابلاغى است و اهداف بیرونى پرداختن به اهمیت آموزش و ترسیم دورنماى نیازها و موفقیت‌ها است.

وى با بیان این‌که سال گذشته به میزان زیادى مشکلات آموزش و پرورش مرتفع شده است مصوبه‌هاى سال گذشته شوراى آموزش و پرورش را بسیار کارآمد ارزیابى کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد هزار میلیارد صرفه‌جویى در بخش‌هاى مختلف آموزش و پرورش کشور بودیم.

وی در خصوص طرح تجمیع مدارس که یکى از عوامل مهم در صرفه‌جویى‌هاى یاد شده است گفت: با وجود این که حداقل تعداد دانش‌آموز در مدارس ۶۰ نفر است، اما با توجه به نیاز در بعضى مناطق و روستاها به ناچار با تعداد کمترى دانش‌آموز هم کلاس تشکیل می‌شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش طبس تصریح کرد: تجمیع مدارس و استفاده از مراکز شبانه‌روزى از نظر اقتصادى هم به نفع خانواده‌هاى دانش‌آموزان و هم کمک به صرفه‌جویى در هزینه‌هاى اداره آموزش و پرورش است.

وی با بیان اهمیت تعلیم تاکید کرد: با وجود همه محدودیت‌ها اما حتی اگر قرار باشد یک معلم را تنها براى یک دانش‌آموز به روستایى بفرستیم نخواهیم گذاشت آن دانش‌آموز از تحصیل محروم بماند.

جلالی با اشاره به اجلاس رؤسای آموزش و پرورش در مرداد ماه سال جاری گفت: با نظر مساعد مدیر کل آموزش و پرورش استان، امسال به عنوان دومین سال متوالی آموزش و پرورش طبس به عنوان نماینده آموزش و پرورش شهرستان و مناطق در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تعیین شد که جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.

در این جلسه موضوعاتى از قبیل چگونگى برگزارى کنکور ۹۴، برنامه‌ریزى جهت اوقات فراغت دانش آموزان، ساماندهى نیروها و دیگر مسائل مرتبط با آموزش و پرورش مطرح شد و در هر مورد بحث و گفتگو انجام گرفت.

نگاه ویژه به آموزش و پرورش شهرستان در تخصیص اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، ارسال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی جهت کلیه اعضای شورای آموزش وپرورش، نصب اسامی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری (رتبه های زیر هزار) در بیلبورد شهری(آگهی نما) توسط شهرداری طبس، همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های شهرستان با طرح غنی‌سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش با تسهیل در ایاب و ذهاب دانش آموزان، بازدید از مناطق و جاذبه‌های گردشگری و…، اختصاص بسته تشویقی شهرداری طبس به پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ویژه رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی با تخفیف در پروانه‌های ساختمانی از مصوبات شوراى آموزش و پرورش بود که به تأیید تمامی اعضا رسید.

5 دیدگاه دربارهٔ «تجمیع مدارس به نفع خانواده‌هاى دانش‌آموزان و اداره آموزش و پرورش است;

  1. به نام خدا
    جناب آقای جلالی
    ضمن عرض خسته نباشید از تلاش های شما و همکاران پیشنهادی برای کلاس های اوغات فراغت اینکه این کلاس ها رو در مدارس برگزار کنید تا والدین با خیال راحت فرزندان خودشونو بفرستن کلاس…جناب جلالی همه فرهنگیان تلاش ها و زحمات شما را ستایش می کنند و شما را به عنوان یک نیروی متخصص و با تجربه می شناسند .خدا یارونگهدارتان

  2. پیشرفت آموزش و پرورش شهرستان یزد و بیرجند نمیشناسه فعلا قطار پیشرفت رو ریل خودش قرار گرفته و به سرعت مسیرو طی می کنه .خدا قوتتان

  3. hاقای جلالی ضمن خسته نباشید به شما یه سوال
    شما که مخالف بیرجند بوذدید میبینید که بیرجند چقدر روی طبس حساب باز کرده
    ولی برادان عزیز یزدی ایا یک بار طبس را بعنوان نماینده به مراسم یک جشن معمولی فرستادن

    1. آخه برادر من. مهران عزیز. مگر طبس در مقابل یزد و شهرستانهای اون از لحاظ سطح کیفیت آموزش، امکانات و نیروی متخصص انسانی به هم نزدیک بودن که می خواستن ما رو به عنوان نماینده ی استان به مراسم و برنامه های کشوری بفرستند.

      اما در مقابل خراسان جنوبی چطور؟ ایا غیر از خود بیرجند ( هل من مبارز ) دیگری در میدان می بینید. تازه اگر خود بیرجند رو به حساب بیاریم. واااااااااااااااااااااااااااالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =