وجود تاریک‌ترین بخش خاورمیانه در منطقه نایبند طبس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به وجود تاریک‌ترین بخش خاورمیانه در منطقه نایبند طبس اشاره کرد و گفت: گرمترین نقطه کره زمین در این استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسن رمضانی ظهر امروز در جلسه بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی که با حضور کاردار جمهوری چک در تهران و رایزن تجاری این کشور برگزار شد، اظهار داشت: سرزمین خراسان جنوبی از جاذبه‌های بسیار زیبای طبیعی فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن خراسان جنوبی در حاشیه کویر مرکزی سبب شده که بخشی از این استان در مرتفع‌ترین تپه‌های ماسه‌ای جهان واقع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه گرمترین نقطه کره زمین در این استان وجود دارد، افزود: با اعلام ناسا کویر حیدرآباد نهبندان با ۷۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین نقطه معرفی شده است.

رمضانی به وجود تاریک‌ترین بخش خاورمیانه در منطقه نایبند طبس اشاره کرد و گفت: همچنین این استان از چشمه‌های آب معدنی طبیعی به ویژه آب گرم برخوردار است که آن را از سایر کشورها و استان‌ها متمایز ساخته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ فرهنگی دارای جاذبه‌های متنوعی است، یادآور شد: از بین هفت روستای هدف گردشگری در ایران دو روستا متعلق به این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری تورهای گردشگری اروپایی در این استان طی ماه‌های اخیر نشان از این است که هزینه‌های سفر به این استان بسیار ارزان‌تر از سایر استان‌ها و کشورها بوده است.

رمضانی اظهار امیدواری کرد حضور کاردار و رایزن تجاری جمهوری چک به خراسان جنوبی راهگشای توسعه صنعت گردشگری بوده و شاهد ورود تورهای اروپایی بیشتری در این منطقه باشیم.
منبع: فارس

4 دیدگاه دربارهٔ «وجود تاریک‌ترین بخش خاورمیانه در منطقه نایبند طبس;

  1. همشهری محترم نایبند جزئی از طبس است بدون هیچ واسطه ای در ضمن نایبند بسیار معروف تر از بخش کوچک شماست در واقع بخش شما هم به واسظه قرار گیری در مسیر نایبند زیبا وتاریخی شناخته شده وگنه همه به عنوان یک دو راهی کوچک می شناسند (در پناه حق تعالی پیروز وشاد باشید)

    1. براد تا می توانی زور بزن ، می خوای بگیم طبس هم جزئی از دیهوکه خوشهال بشی ، یا از ابتدا خوسف و خور و بشرویه نیز جزئی از دیهوک بوده شاید اینطور بگیم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =