تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره ملی امامزادگان/ ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسید

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به کنگره ملی امامزادگان تا ۱۵ شهریور تمدید شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حمزه سپهریان امروز (۲۷ مرداد) در نشست خبری از برگزاری کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهرستان طبس خبر داد.

وی افزود: از یک سال و نیم گذشته جلسات مختلفی با اداره اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی به صورت مشترک برگزار شده و با پیگیری های صورت گرفته سال گذشته پوستر کنگره ملی رونمایی شد.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به کنگره ملی امامزادگان تا ۱۵ شهریور تمدید شده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده و امیدواریم تامدت باقیمانده به ۲۰۰ مقاله برسد.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه امسال در سالن مقیات الرضا شهرستان طبس با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود، گفت: بیش از سه دهه است که آستان امامزاده طبس و شهید مدرس، با تولیت آستان قدس رضوی است.

سپهریان تصریح کرد: شهرستان طبس به عنوان مقیات الرضا سالانه پذیرای ۶ میلیون زائر از استانهای مختلف است.

وی از اجرای ۲ هزار برنامه فرهنگی در طول سال خبر داد و گفت: هم اکنون هزار خادم و راهنمای زائر فتخاری در این آستان مشغول خدمت هستند.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس با اشاره به اینکه این امامزاده دارای ۱۲ باب سوئیت، ۱۵۰ اتاق اقامتی و ۳۶۰ سکوی اقامتی است، اظهار داشت: ۱۱۷ هکتار بوستان در اطراف این امامزاده در حال آماده سازی است.

وی اظهارداشت: این امامزاده دارای کتابخانه و فرهنگسرای مجهز به واحد پژوهش و تحقیق و قفسه باز و قسمت سمعی و بصری و اینترنت است.

سپهریان با تاکید بر اینکه درآمد این آستان بیشتر از محل نذورات موقوفات است، تصریح کرد: مهمانسرای حضرت نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی طی ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه امامزادگان نماد گرایش های مذهبی و باورهای اعتقادی مسلمین هستند، گفت: در راستای شناخت بیشتر امامزادگان و بهره گیری از آثار و برکات این مراکز نورانی و مقدس، این کنگره با همدلی و همزبانی سازمان اوقاف و آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) برگزار می شود.

وی افزود: همایشی در راستای تقویت و رشد کنگره ملی در روز پنج شنبه ۲۹ مردادماه در شهرستان طبس برگزار می شود.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس اظهار داشت: در دهه کرامت بیش از ۱۵۰ ریز برنامه با ۲۵ عنوان برنامه در این شهرستان برگزار می شود.

وی از تهیه ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی خبر داد و گفت: این بسته ها در ۵ استان کشور و نمازخانه هی بین راهی در ایام دهه کرامت توزیع می شود.

وی از حضور کاروان زیرسایه خورشد در طبس خبر داد و یادآور شد: بهره مندی از سخنران برجسته کشوری در روز میلاد امام رضا(علیه السلام)، برپایی محفل انس با قرآن و برگزاری شب شعر رضوی از دیگر برنامه ها این آستان مقدس در دهه کرامت است.

حسن فروزان، معاون فرهنگی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس نیز در این جلسه گفت: کنگره ملی ححضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام) با سه محوریت “شخصیت شناسی حضرت حسین بن موسی الکاظم(علیه السلام)، نقش فرهنگی امامزادگان و بررسی جلوه های معماری آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه” برگرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند مقالات خود را تا ۱۵ شهریور از طریق آدرس های الکترونیکی WWW.Awqaf.ir یا WWW.Mighatalreza.ir ارسال کنند.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این جلسه از ۳۱ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تاکنون برای ۱۶۰ موقوفه سند اخذشده است.
منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =