هیئات مذهبی باید توجه کنند که جنگ نرم دشمن در هیئات نفوذ پیدا نکند/ موکب طبس در کاظمین برپا می‌شود

امام جمعه طبس گفت: هیئات مذهبی باید توجه کنند که جنگ نرم دشمن در هیئات نفوذ پیدا نکند و این هشداری است که مراجع تقلید دادند و باید به کیفیت عزاداری و مداحی توجه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته طبس با تسلیت ایام شهادت امام حسین (علیه‌السلام) اظهار داشت: اقدامات خائنانه‌ای که آل‌سعود از زمانی که به صورت غاصبانه بر حرمین شریفین تسلط دارند انجام میدهند از جمله حوادث حج امسال برنامه‌ریزی شده است تا مسلمانان را بترسانند که کمتر اطراف خانه خدا حاضر شوند و باید مسلمانان هشیار و بیدار باشند و در دام توطئه دشمنان و آل سعود قرار نگیرند و اطراف خانه خدا را خلوت نگذارند.

وی با بیان حدیثی از امام علی (علیه‌السلام) تصریح کرد: امام علی(علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند خانه خدا را خالی نگذارید و اطراف خانه خدا را همیشه شلوغ و پرجمعیت نگه دارید زیرا اگر اطراف خانه خدا خلوت شود دشمن به شما مهلت نمی‌دهد و برعلیه شما هجمه می‌کند و بر شما تسلط پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم گفت: هیئات مذهبی باید توجه کنند که جنگ نرم دشمن در هیئات نفوذ پیدا نکند و این هشداری است که مراجع تقلید دادند و باید به کیفیت عزاداری و مداحی توجه کنیم.

امام جمعه طبس با اشاره به حرام بودن قمه‌زنی بیان داشت: قمه‌زدن حرام است و موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود.و مسلمانان را با این حرکات افرادی آدم کش معرفی می‌کنند و می‌گویند این‌ها اهل خشونت‌اند و حتی به خودشان رحم نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به جای قمه‌زدن اگر می‌خواهید خون بدنتان بریزد در مرکز انتقال خون بروید خون خود را برای مریض‌هایی که نیاز دارند اهدا کنید که ثواب فراوان هم داشته باشد.

خطیب جمعه طبس نماز اول وقت، استکبارستیزی و صداقت را از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا دانست و گفت: فردا به تبعیت از امام حسین (علیه‌السلام) نماز ظهر عاشورا به جماعت در مسجد جامع برگزار خواهد شد و بعد از آن مراسم نخل‌برداری انجام خواهد شد.

وی گفت: از هیئات مذهبی انتظار همکاری داریم که در بعضی از سال‌ها بعضی از هیئات مذهبی همکاری نکردند که این مورد رضای خدا و امام حسین(علیه‌السلام) نیست.

امام جمعه طبس اظهار داشت: بر اساس یک سنتی که طبسی‌های ما دارند که شاید در جاهای دیگر کمتر باشد در تاسوعا بر سر مزار عزیزان از دست رفته خود حاضر می‌شوند، اصل رفتن سر مزار مؤمنان تاکید شده اما کیفیت رفتن بعضا درست نیست چنان که در سال گذشته شاهد بودیم بر سر مزار انواع شیرینی، شربت و انواع میوه توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که عاشورا روزی است که بنی‌امیه آن را عید می‌دانستند و شیرینی و شربت پخش می‌کردند، برخی از عزیزان زائر چون در جاهای دیگر رسم نیست وقتی به طبس می‌آیند و این صحنه‌ها را می‌بینند پیش من گلایه می‌کنند و می‌گویند به مردم تذکر دهید.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در سراسر کشور انجام گرفته و خواهد گرفت مقرر شده در ایام اربعین در عراق موکب زده شود و از زائرین پذیرایی شود و بنا است به نام طبس هم موکب یا همان ایستگاه صلواتی در کاظمین برپا شود.و همه مردم طبس همچون گذشته کمک کنند تا به شکل مطلوب این ایستگاه برپا و از زائرین پذیرایی شود.

امام جمعه طبس با انتقاد از هیئات مذهبی شهر طبس گفت: از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برنامه‌ریزی شده بود که امروز جمعه، روز تاسوعا هیئات مذهبی در محل نماز جمعه عزاداری کنند اما متأسفانه جواب مثبت داده نشد و گفتند مراسم اصغرصغیر(ع) بر نماز جمعه اهمیت دارد.

وی گفت: هر کس تا هفته آینده مقاله‌ای در خصوص این که درباره نماز جمعه در قرآن چند آیه آمده و درباره اصغرصغیر(ع) چند آیه اگر درست نوشته باشد به او جایزه خوبی خواهیم داد.

سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند امام (رضوان الله تعالی علیه) در سال ۱۳۵۶ در نجف، روز تجلیل از اسرا و مفقودین، سالروز شهادت امام زین العابدین (علیه السلام) پیام رسان عاشورا، سالروز ورود کاروان اسرای خاندان امام حسین(علیه‌السلام) به کوفه در سال ۶۱ هجری قمری، سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، تصویب برجام در مجلس و نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور در خصوص این طرح به رئیس جمهور و پاسخ وی از جمله عناوینی بود که امام جمعه طبس به آن‌ها اشاره نمود.

2 دیدگاه دربارهٔ «هیئات مذهبی باید توجه کنند که جنگ نرم دشمن در هیئات نفوذ پیدا نکند/ موکب طبس در کاظمین برپا می‌شود;

  1. اولا مطابق برنامه دقیقا ساعت ۱۱ مراسم اصغر صغیر تمام شد حالا اگر به زعم عده ای مردم در نماز جمعه شرکت نکردند بهتر است در عملکرد خود وا کاوی داشته باشند ۲- آیا شورای سیاستگزاری مسئول برنامه هیئات است که برای آنان نسخه بپیچد؟ ۳- آیا امام نفرمود محرم وصفراست که اسلام را زنده نگه داشته است ؟

  2. اولا ما شنیدیم (محرم و صفر است که اسلام رازنده نگه داشته است )هرچند نماز جمعه در راس همه امور است ولی به نظرم بعد از حفظ اسلام.
    دوما اذان که دادند مراسم اصغر صغیر تمام شده بود و کسی که میخواست بیاید نماز می امد .
    سوما در طول سال اینقدر نماز جمعه خوانده میشود در کدام رسانه ای نشان داده میشود ولی یک روز تاسوعا عاشورا چقدر در رسانه ها تبلیغ و پخش میشود که باعث تبلیغ و گسترش دین میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نه =