تکمیل موزه عبرت شهرستان طبس نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل گنجینه(موزه) عبرت طبس به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایرنا، محمود محبوب پیشرفت فیزیکی موزه عبرت طبس را ۷۰ درصد ذکر کرد و افزود: تاکنون برای احداث این گنجینه ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و امسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای ادامه کار مصوب شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین مبلغ مصوب در سال جاری، تالار اسناد و مدارک گنجینه همزمان با پنجم اردیبهشت سال ۱۳۹۵در سالگرد این حادثه به بهره برداری می رسد.

عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹با هدف آزادی آمریکایی ها که توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سفارت آمریکا در تهران به گروگان گرفته شد، انجام شد که این عملیات در اثر حرکت شن های روان و امدادهای غیبی با شکست مواجه شد و هشت نظامی آمریکایی در این حادثه کشته شدند.

معاون مهندسی و امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: عملیات اجرایی گنجینه عبرت طبس از سال ۷۸ آغاز شد،به عنوان پروژه ملی و بین المللی باید هرچه زود تر به اتمام برسد.

محبوب یادآور شد: مسجد شکر این پروژه سال گذشته به بهره برداری رسید و احداث تالار اسناد و مدارک، رستوان، فروشگاه و پایگاه امدادی نیز در پروژه پیش بینی شده است.

وی گفت: ماکت دو فروند بالگرد، لاشه هواپیمای هرکولس سی -۱۳۰ و اتوبوسی که در حادثه شکست آمریکا حضور داشت خریداری و در موزه جانمایی شده است.
موزه عبرت در ۱۲۵ کیلومتری شهر طبس در دست احداث است.

شهر طبس در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شهر بیرجند قرار دارد،این شهرستان با ۷۵هزار نفر جمعیت آب و هوای بیابانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =