گردهمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد طبس برگزار شد

به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی وهنری مساجد ، گردهمایی کانون های فرهنگی وهنری مساجد طبس در محل سالن اجتماعات نهاد امامت جمعه این شهرستان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، پیش از ظهر امروز ١٨ اسفند ٩۴، گردهمایی کانون های فرهنگی وهنری مساجد طبس با حضور امام جمعه ،مدیران کانون های مساجد و برخی مسئولین شهرستان برگزارشد.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد خراسان جنوبی در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ٢٠سال است که در حوزه فرهنگ با تعابیر مختلفی همچون شبیخون فرهنگی ،تهاجم فرهنگی ،ناتوی فرهنگی و جنگ نرم هشدار می دهند.

نخعی پور که امروز ١٨ اسفند ٩۴، در گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی وهنری مساجد شهرستان طبس سخن می گفت ، بیان داشت که رهبر انقلاب « شورای عالی انقلاب فرهنگی را به قرارگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی »تعبیر می کنند.

وی افزود :از تعابیر رهبر انقلاب باید متوجه شده باشیم که عرصه فرهنگی امروز جامعه ما عرصه جنگ است و ما باید با ابرقدرت هایی بجنگیم که برای فرهنگ ما و تضعیف جوانان ما هزینه می کنند.

نخعی پور خاطر نشان کرد:در حوزه فرهنگی دشمن ورود پیدا کرده است و باید اعتراف کنیم که تاحدودی نیز موفق بوده است.

وی وظیفه مدیران کانون های مساجد را ، ایجاد زمینه برای کارهای فرهنگی برشمرد وافزود: کار فرهنگی یک کار ستادی نیست و نمی شود با پشت میز نشینی کارفرهنگی کرد ،بلکه باید در میان مردم رفت.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت :کار فرهنگی زود بازده نیست بلکه ١٠یا ١۵سال بعد، نتیجه می دهد ،پس کار فرهنگی یک کار سرمایه گذاری و مدت دار است و در امور فرهنگی باید نگاه مسئولین بلند مدت باشد.

نخعی پور با اشاره به اینکه رهبر مسجد، روحانی آن مسجد است، اظهار داشت:مدیر فرهنگی باید درایت داشته باشد و مدیران کانون ها باید امور فرهنگی وهنری را در دست بگیرند و بازوان نهادهای فرهنگی باشند.

امام جمعه طبس در این گردهمایی مساجد را مهمترین و محکم ترین سنگر ها برای تبلیغ اسلام دانست.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت:گسترش اسلام و حفظ از ارزش های اسلامی و تبعیت از ولایت از وظایف مدیران کانون های فرهنگی وهنری مساجد است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از اهداف کانون های مساجد، گسترش فرهنگ اسلامی است ،بیان داشت:کار در حوزه فرهنگ تنها نباید بر عهده کانون یا سازمان خاصی باشد ،بلکه در این حوزه مردم نقش اصلی دارند و به نوعی می توان گفت ،وظیفه همگان است.

عباس سنچولی افزود: مسجد محل گردآمدن و تجمع مردم است و از صدر اسلام نیز امورفرهنگی پس از امور مذهبی در مسجد جاری و پیاده می شده است.

همچنین در پایان این مراسم از فعالان کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان طبس با اهداء جوایزی ،تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است:برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی وهنری ،از برنامه های جانبی گردهمایی کانون های مساجد طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =