رسانه، جامعه و تاثیر‌گذاری

طبس نیوزطبس نیوز به نقل از تابناک: نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات کشور از هفته گذشته کار خود را شروع و اوایل هفته جاری به کار خود پایان داد. این در حالی است که رسانه‌ها و مطبوعات به‌عنوان ابزار شفاف‌سازی، نظارت و اطلاع رسانی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

در واقع در بسیاری از کشور‌ها رسانه‌ها و مطبوعات جایگاه نظارتی و شفاف‌سازی را بر عهده دارند. یعنی مردم به‌عنوان اصلیترین بخش در پروسه تصمیم‌گیری می‌توانند نقش ایفا کنند.

از سوی دیگر آگاه کردن مردم از اوضاع اجتماع و ارائه اخبار درست در داخل کشور می‌تواند از کارکردهای مهم رسانه باشد. رسانه‌ها می‌توانند با نگاه دقیق خود و انتشار درست و روشن خبر‌ها افکار عمومی را در جامعه جهت‌دهی کنند.

در نتیجه با توجه به کارکردهای یاد شده می‌بینیم که رسانه‌ها و مطبوعات در شرایط فعلی جامعه ما تا چه اندازه می‌توانند تاثیرگذار باشند. اما از مواردی که در یکی ۲ هفته گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، نامه‌نگاری سران قوه مجریه و قضاییه با یکدیگر بود. البته این اتفاق اصلا مناسب نیست. ما باید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

اگر هدف ما پیشرفت، توسعه و آینده انقلاب و نظام است باید در عمل نیز فرمایشات ایشان را اجرایی کنیم. مقام معظم رهبری نیز بار‌ها قوای سه‌گانه را به همدلی و همراهی سفارش کرده و فرموده‌اند که مسئولان مشکلات را در تعامل با یکدیگر برطرف کرده و آن‌ها را علنی نکنند.

طرح مشکلات در میان مردم نه تنها آینده کشور را تضمین نمی‌کند، بلکه بر عکس موجب بروز اختلافات بیشتر بین مردم می‌شود. شاید خیلی نمی‌توان درباره این موضوع قضاوت کرد چراکه مسئولان دو قوه بهتر شرایط را می‌دانند اما نکته مهم و روشن این است که اختلافات اینچنینی نباید به میان مردم کشیده شود.

محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =