ویژه برنامه‌های دهه کرامت در آستان امامزاده طبس تشریح شد

مدیر عامل موسسه حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس کاشمر گفت: در دهه کرامت امسال اجرای ۲۰ سرفصل ویژه برنامه در قالب ۱۰۰ ریز برنامه در شهرستان طبس پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حمزه سپهریان روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از جمله این برنامه ها طرح ارمغان رضوی است که طی آن ۸۰ هزار بسته فرهنگی که در حال آماده سازی است در نمازخانه های میان راهی حضرت امام رضا(ع) و به زائرین و مسافرینی در روز میلاد وارد شهر طبس و کاشمر خواهند شد توزیع خواهد شد.

وی مهر بیکران را از دیگر برنامه های این موسسه در دهه کرامت برشمرد و بیان کرد: در این برنامه مجموعه جشن های میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور جمعی از خادمان رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید انجام خواهد شد.

سپهریان ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌های طبس، کاشمر، شهرستان قائن و ۱۹ نمازخانه میان‌راهی و در مجموع در پنج استان کشور و روستاهای موقوفه دار این موسسه شامل چراغانی و نوافشانی، سخنرانی، مولودی‌خوانی، سوردخوانی، دکلمه، مسابقه و نمایش، جنگ‌های شادی و نشاط معنوی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس کاشمر ابراز داشت: در طرح سبدهای بشارت جلسات هم‌اندیشی و گفتمان‌های دینی و معرفتی، همراه با اجرای کارگاه‌های آموزشی به صورت عملی و تئوری مبتنی بر سنت و سیره رضوی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی با توجه به شعار سال گفت: در دهه کرامت برنامه های ویژه ای برای ارائه الگوهای مناسب در اقتصاد مقاومتی داریم.

وی ادامه داد: در این دهه کارگاه های آموزشی ارائه الگوهای مناسب در اقتصاد مقاومتی، اصلاح فرهنگ مصرف فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ صرفه جویی به ویژه مصرف آب در مناطق گرمسیری برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین کارگاه آموزش قالیبافی ویژه خانواده های کم درآمد با هدف کمک به اقتصاد و خانواده، کارگاه آموزشی پرورش گاو شیری و پروار بندی با هدف کمک به خانواده های کم درآمد توسط کارشناسان دامداری صنعتی موسسه برگزار می‌شود.

وی طرح تکریم رضوی را از دیگر برنامه های این موسسه در دهه کرامت عنوان کرد و اظهار کرد: در طرح تکریم رضوی بسته های حمایتی برای خانواده های کم درآمد به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه در سطح شهر و روستاهای هم جوار توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح که با مشارکت و همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی انجام می‌شود مساعدت در تهیه جهیزیه، و برگزاری جشن ازدواج جمعی از جوانان تحت پوشش حضرت امام خمینی(ره)، عیادت از بیماران بستری شده در مراکز درمانی و خادمین بستری شده در منزل، بازدید از مراکز ایتام و… صورت خواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =