همایش کتاب، بسیج، امتداد عاشورا به مناسبت هفته کتاب درعشق آباد

طبس نیوزکتابخانه امیرکبیرعشق آباد در سال ۱۳۸۰راه اندازی شد و تا سال ۱۳۸۴ مکانی مشخص نداشت، به همین منظور و در سال۱۳۸۱ ساختمان آن در زمین واگذار شده از طرف ادارات بخش دستگردان ساخته شد و در هفته دولت در سال ۸۴ به ساختمان جدید منتقل و توسط اداره کل کتابخانه‌های استان یزد تجهیز شد. اکنون با گذشت ۱۰سال با تلاش مستمر کارکنان و مسئولین بخش پیشرفتهای چشمگیری داشته و مانند نگینی فرهنگی در بخش محروم دستگردان می‌درخشد و خدمات شایانی را به مردم سطح بخش ارائه می‌دهد.

حدود ۱۴۰۰۰جلد کتاب، بخش کودک، کافی نت از امکانات این کتابخانه می‌باشد. اجرای طرح کتاب من بسیار خوب در حال اجرا می‌باشد و ۷۰۰۰جلد کتاب سفارش شده است و حدود ۳۰۰۰جلد آن به کتابخانه رسیده و از این طرح می‌توان نیاز اعضای کتابخانه را برطرف نمود.

عضویت اعضای کتابخانه در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و کسب امتیاز در این شبکه در دومین روز هفته کتاب همایشی با عنوان (کتاب، بسیج، امتداد عاشورا) در مهدیهٔ شهر عشق آباد با حضور امام جمعه محترم، روحانیت معزز مسئولین محترم بخش، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طبس و کتابداران و کارکنان محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس واعضای کتابخانه عمومی امیرکبیر و کتابخانه‌های روستایی و عموم مردم برگزار شد.

در این مراسم ازخردسال‌ترین عضو آقای محمد مرادیان، مسن‌ترین عضو، حاج آقا اخلاقی فرد امام جمعه محترم شهر عشق آباد و همچنین از کتاب خوانان فعال، کتاب یاوران؛ خادم بر‌تر و کتابدار فعال از طرف انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش دستگردان با اهدای لوح تقدیر و اهدای جوایز تقدیر شد و از طرف امام جمعه محترم، بخشدار و شهردار با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خانم طاهره ایلخانی که در سال ۹۰ عنوان مسئول بر‌تر کتابخانه را در کشور کسب کرده بودند تقدیر گردید.

دبیر برگزاری این همایش خانم طاهره ایلخانی در پایان مراسم از مساعدت ادارات سطح بخش به خصوص، اعضای انجمن کتابخانه‌های بخش دستگردان، امامت جمعه، بخشداری، شهرداری، پایگاه مقاومت بسیج مالک اش‌تر، آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج و حلقه‌های صالحین، خبرنگار صدا و سیما، سایت هودر، کتابخانه‌های روستایی هودر و زیرک آبادو اعضای کتابخانه تشکر نمود.
در ادامه مراسم کتابخانه‌های امیرکبیر، روستایی شهدای زیرک آباد و شهید غلامی هودر مورد بازدید قرار گرفت و همچنین بازدیدی نیز از نمایشگاه تازه‌های کتاب وکاریکاتور، اهدای کتاب به بازدید کنندگان، صورت گرفت. در این مراسم دو موضوع قابل تأمل بود یکی اینکه با وجود حدود ۶۰۰عضو در کتابخانه امیر گروه محدودی در این همایش حضور داشتن که به گفتهٔ آقای حقانی بخشداردستگردان این هم از نشانه‌های مظلومیت کتاب و کتابخوانی است، و بحث دوم عدم وجود تابلو کتابخانه امیر کبیر بعد از گذشت ۱۰ سال بود. رئیس اداره شهرستان طبس قول مساعد به ارسال قفسه به سه کتابخانه و دو سیستم رایانه برای دو کتابخانه روستایی را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =