اعتراض مردم خسروآباد به انتقال تنها دبیرستان شبانه‌روزی روستایی طبس به بخش دیهوک/ بخشدار مرکزی: این انتقال به مصلحت منطقه نیست/ +تصاویر

در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید اقدام آموزش و پرورش طبس بر انتقال مجوز تنها دبیرستان شبانه‌روزی روستایی طبس به بخش دیهوک موجب اعتراض مردم روستای خسروآباد و اولیای دانش آموزان این مدرسه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، جمعی از اهالی روستای خسروآباد طبس روز سه شنبه مقابل مدرسه شهید صدوقی این روستا تجمع کردند.

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با پایگاه خبری طبس گفت: مدرسه شهید صدوقی خسروآباد قدمت ۳۵ ساله دارد و تنها مدرسه شبانه روزی روستایی در شهرستان طبس است.

وی اظهار کرد: با دستور آموزش و پرورش طبس امتیاز این مدرسه به بخش دیهوک منتقل خواهد شد که عملا با این کار بخش مرکزی شهرستان طبس فاقد مدرسه شبانه روزی پسرانه خواهد گردید. که این به نوعی جای سوالی بزرگ است که چگونه مراجع تصمیم گیرنده در آموزش و پرورش طبس رای به منحل شدن تنها مدرسه شبانه روزی در یک بخش و انتقال آن به بخش دیگر شهرستان گرفته اند؟

معتمد محلی در روستای خسروآباد طبس بیان کرد: اکنون مردم خسروآباد و اکثر اهالی روستاهای اطراف ناراضی هستند و اعلام نارضایتی خود را به طرق مختلف به گوش مسئولین مربوطه رسانیده اند که از جمله می توان به نوشتن طومار و ارسال آن به آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد که بعد آن فرماندار ویژه طبس در نامه ای به رئیس آموزش و پرورش طبس خواستار توقف انتقال این مدرسه به بخش دیهوک شد.

یکی از اولیای دانش آموزان محصل در این مدرسه نیز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز تعجب از این تصمیم آموزش و پرورش گفت:شاید خانواده هایی کم بضاعت در طبس و حتی روستای خسروآباد باشند که فقط از طریق مدارس شبانه روزی قادر به تحصیل فرزنداشان شوند که با این کار عملا راه تحصیل بر فرزندان ما بسته خواهد شد که در این صورت مسئولین آموزش و پروش طبس باید جوابگوی آینده فرزندمان باشند.

وی همچنین با اشاره به امکانات بسیار خوب دبیرستان شبانه روزی شهید صدوقی(ره)خسروآباد افزود:این امکانات حاصل ۳۵ سال همیاری و همکاری مردم روستا با آموزش و پرورش بوده است و نباید حال آن اداره به راحتی رای به منحل شدن دبیرستانی با این امکانات بگیرد.

وی افزود:حتی چند سالی است که ساختمانی جدید در انتهای زمین مدرسه ساخته شده که کاملا آماده بهره برداری است و می توان گفت با وجود این ساختمان و امکانات حتی می توان دوره دوم دبیرستان را نیز به صورت شبانه روزی در همین مکان بنا کرد.

همچنین بخشدار مرکزی طبس با ارسال نامه ای به معاونت اداره کل و آموزش و پرورش طبس خواستار رسیدگی موضوع شد.

در بخشی از این نامه از دبیرستان شهید صدوقی خسروآباد به عنوان تنها دبیرستان شبانه روزی عادی دوره اول در شهرستان طبس عنوان شده و در ادامه آورده است: در حال حاضر ۴۱ دانش آموز از سطح روستاهای بخش مرکزی و ۳۷ دانش آموز از بخش دیهوک مشغول به تحصیل می باشند.

در ادامه بخشدار مرکزی طبس آورده است: از زمانی که این خبر مطرح شده تعداد زیادی از اولیاء دانش آموزان سطح بخش مرکزی و شوراهای اسلامی به این بخشداری مراجعه و نارضایتی خود را حتی از طرح موضوع اعلام نموده اند.

غلامرضا اسماعیل زاده افزود: بدیهی است این حرکت در راستای تضییع حقوق اهالی بوده و به مصلحت منطقه نمی‌داند.

وی در این نامه آورده است: در ۱۷ سال پیش نیز مدرسه دخترانه شبانه روزی از خسروآباد انتقال داده شد که اگر این اقدام در خصوص دبیرستان شهید صدوقی صورت پذیرد تبعات و پیامدهای اجتماعی ناگواری و بعضا ترک تحصیل دانش آموزان و… را به همراه خواهد داشت.

بخشدار مرکزی طبس ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و به منظور حفظ آرامش دانش آموزان و اولیاء و جلوگیری از هر گونه اقدامی که موجب آشفتگی و مغشوش شدن ذهن دانش آموزان و تنش و نارضایتی عزیزان روستایی گردد اکیدا خودداری و کما فی السابق با تدبیر و برنامه ریزی و تلاش مدیران و آموزگاران که جای قدردانی و تشکر دارد در جهت بهره برداری از فضای آموزشی بسیار خوب روستای خسروآباد اهتمام ویژه معمول نمایید.

تصاویر:
img_8938

img_8939

img_8940

img_8941

img_8934

img_8935

img_8937

2 دیدگاه دربارهٔ «اعتراض مردم خسروآباد به انتقال تنها دبیرستان شبانه‌روزی روستایی طبس به بخش دیهوک/ بخشدار مرکزی: این انتقال به مصلحت منطقه نیست/ +تصاویر;

  1. یک وقت شبانه روزی را از خسرواباد تکان ندهید چون این راه ورسم تشکر از معاونت محترم پرورشی اداره اموزش و پرورش طبس (اقای جعفریان) که مدیر دفتر جناب امیرحسنخانی و از اهالی خسرواباد است.نمی باشد.

  2. نظر فرمانداری و بخشداری و اهالی محترم روستای خسروآباد را به موارد ذیل معطوف می دارم امید است راهگشا باشد.۱-هدف اصلی احداث مدارس شبانه روزی،کمک به ادامه تحصیل قشر نابرخوردار از عدالت اموزشی و پرورشی است۲-فراگیری عدالت اموزشی و جلوگیری از یکسری سلطه جوییها که این سلطه جویی میتواند انواع سلطه را در بر گیرد که یکی از این سلطه جوییها برخورداری موقعیتی و مکانی است نیز جزء اهداف است۳-در همین پیگیریهای خودتان و امار دانش اموزان که ارائه داده اید اگر خوب دقت کنید درصد بالای دانش اموزان نسبت به منطقه فراگیری و تحت پوشش را در شبانه روزی خسرواباد ،منطقه دیهوک دارد ۴-به واسطه برخی موارد سوء مدیریتی در منطقه طبس امروزه باید بالغ بر ۹۰ درصد رتبه های برتر کنکور اعم از یک و دو و سه رقمی از دو دبیرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه را شاهد باشیم و این در صورتی است که حضرات اقایان عضو شورای اموزش و پرورشید و معضلات اصلی و همین نمونه های مذکوررا از نظر دور داشته اید.۵-مدیریت منابع انسانی امروزه با توجه به تحلیل درون محتوایی (سطح فرهنگی و پرورشی،عدالتی)وبرون محتوایی (سطح مکانی و اماری )به نتیجه ای جز انتقال مرکز اموزشی خسرو اباد به دیهوک نمی رسد.۶- این مسئله جزءمسائلی بوده که حتی چند سال است ذهنیت من که معلم هستم را به خود معطوف داشته لاکن به جهت این که در کانون تصمیم گیری اداره نیستم وبه حساب هم که نمی اییم تا امروز معطل مانده تا چه رسد به مدیریت محترم امروز اداره که بالاخره به این موضوع رسیده اند و از این بابت خوشحالم که در راستای عدالت محوری این گام برداشته شود.محمد باقرشیبانی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت جمعی اموزگاران ابتدایی طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =