وظایف کارگروه تخصصی فرهنگی – اجتماعی شهرستان طبس تبیین شد

با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون مدیرکل بازرسی استان یزد و اعضای شورای اداری شهرستان طبس وظایف کارگروه فرهنگی اجتماعی تبیین و تشریح شد.

طبس نیوز جلسه شورای اداری شهرستان طبس با هدف تبیین و توجیه مدیران ادارات و نهاد‌ها در خصوص طرح تحول اجتماعی، حریم امنیت عمومی و صیانت از حقوق شهروندی، در محل سالن همایش شهید رجایی فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس؛ فرماندار طبس ساعتی پیش در این جلسه که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاون مدیرکل بازرسی استان یزد نیز حضور داشتند، اهتمام و تلاش مدیران در راستای تحقق برنامه‌های طرح تحول اجتماعی و تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

«احمد طالبیان مقدم» در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: کشور ما و جهان اسلام با هجمه‌ها و فشارهای زیادی از سوی دشمنان و استکبار جهانی مواجه است و نبرد ۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه که با یاری خداوند متعال به پیروزی مقاومت اسلامی و شکست و روسیاهی اسرائیل غاصب و حامیانش و استکبار جهانی منجر شد، تنها گوشه‌ای از این هجمه هاست.

وی تصریح کرد: با وحدت، تعامل و پیروی از مقام معظم رهبری می‌توانیم مشکلات را پشت سرگذاشته و به قله‌های پیشرفت و معرفت برسیم.

گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، ارائه گزارش از سفر مسئولان ارشد شهرستان به تهران به منظور پیگیری پروژه‌ها و برخی از مهم‌ترین مسائل شهرستان، بیان تأکیداتی در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورا‌ها و به ویژه لزوم ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم، از مطالبی بود که طالبیان مقدم به آن پرداخت.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه از هیأت‌های مذهبی، عزاداران حسینی و دست اندرکاران برگزاری با شکوه مراسم و محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تشکر و قدردانی کرد.

حجه الاسلام «سید ابراهیم مهاجریان» همچنین در ارتباط با روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس و روز نیروی دریایی مطالبی را بیان داشت.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از ابزارهای مهم مسئولیت، داشتن سعه صدر است و هر مسئول باید در مقابل مراجعات مکرر و درخواست‌های متعدد مردم، بردبار بوده و شرح صدر داشته باشد.

حجه الاسلام مهاجریان با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و وظایف دستگاه‌های اجرایی در مقابل مردم، تصریح کرد: مترقی‌ترین قانون برای کارگزاران نظام اسلامی نامه حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اش‌تر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز ضمن سخنانی اهمیت پیشگیری و نظارت برای در جلوگیری از چالش‌ها، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را مهم قلمداد کرد.

«سعید عبداللهی» با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: وجه تمایز نظام ما با سایر نظام‌های جهان، بعد فرهنگی آن است.

این مقام مسئول رشد آمار طلاق در استان یزد را نامطلوب و نگران کننده دانست و تأکید کرد: همه مدیران برای به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی باید تلاش و همکاری داشته باشند.

توجه به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حکمیت برای جلوگیری از کشیده شدن مسائل خانواده‌ها به مراجع قضایی، لزوم ارائه مشاوره مناسب به زنان بی‌سرپرست در اثر طلاق، ضرورت اهتمام مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به احصای حقوق مردم و آشنایی شهروندان با حقوق خودشان و همچنین تبیین و توجیه وظایف کارکنان، ارائه آموزش‌های لازم برای نحوه کسب روزی حلال، تلاش برای کاهش مطلوب اعتیاد و تأکید بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی از نکات سخنان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این جلسه بود.

وی در ادامه خواستار برنامه ریزی و اقدام مسئولان دستگاه‌ها و اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی در راستای اوقات فراغت، گسترش ورزش‌های بومی و محلی، نشاط اجتماعی و رونق تفریح سالم در جامعه شد و از مسئولان خواست دغدغه‌ها و پرسش‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اجتماعی در سخنرانی معظم له در سفر به خراسان شمالی طرح شد را مورد بررسی و توجه قرار دهند.

همچنین در ادامه این جلسه معاون مدیرکل بازرسی استان یزد به تشریح و تبیین وظایف سازمان بازرسی و نحوه اعمال نظارت‌های این سازمان و وظایف مدیران دستگاه‌ها در قبال سازمان مذکور پرداخت.

ارائه گزارش اقدامات شهرستان طبس در راستای فرهنگ اجتماعی از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =