تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه تابلویی از جریان عاشوراست

امام جمعه طبس، تهاجم اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم نوار غزه را تابلویی از جریان عاشورا دانست.

امام جمعه طبس

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به تهاجم اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم نوار غزه، این تهاجم را تابلویی از جریان عاشورا دانست و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دومین یا سومین ارتش مجهز دنیا را در اختیار دارد و از حمایت آمریکا و حتی بسیاری از کشورهای عربی برخوردار است و این در حالی است که مردم غزه در سرزمینی که تمام طول آن حدود ۳۵۰ کیلومتر است، سال‌ها در فشار و محاصره‌اند، اما در عین حال سردمداران رژیم صهیونیستی توان ایستادگی در برابر مقاومت را نداشتند و مجبور شدند دست‌های خود را بالا برده و شرایط گروه‌های مقاومت را بپذیرند.

وی با اشاره به پشتیبانی عملی ایران از گروه‌های مقاومت فلسطین، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند: حمایت ایران از مظلومان هر نقطه‌ای از دنیا موجب افتخار مردم کشورمان است.

خطیب جمعه طبس یادآور شد: یکی از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با سرگروه‌های شجره طیبه صالحین بسیج، تأکید بر عدم تسلیم شدن در برابر دشمنان بود و اینکه نتیجه مقاومت و ایستادگی در مقابل هر دشمنی، پیروزی خواهد بود، که حمایت از مظلومان دستور اسلام است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا که در راستای ابقا و استمرار دین جایگاه بسیار مهم و مؤثری داشته است، درس‌ها و عبرت‌های متعددی دارد که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

امام جمعه طبس ادامه داد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید فقط به مرثیه‌خوانی و سینه و زنجیر زدن کفایت شود، بلکه لازم است درس‌ها و عبرت‌های مهم واقعه عاشورا نیز برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی همچنین از حضور گسترده مردم شهرها و روستاهای شهرستان طبس به ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری ماه محرم و همکاری هیئت‌های مذهبی، روحانیان، مداحان و… قدردانی کرد.

گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین و اشاره به برکات آن، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس و تأکید بر لزوم الگوگیری نمایندگان مجلس از این شهید گرانقدر، اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، گرامیداشت روز دانشجو، اشاره به سالروز تغییر قبله مسلمانان، و اشاره به روز جهانی مبارزه با ایدز از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =