تنها یک درصد جمعیت استان یزد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سوادند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت: تنها یک درصد جمعیت استان یزد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

طبس نیوز

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت: تنها یک درصد جمعیت استان یزد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خاکزاد در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد جمعیت استان یزد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند، حدود دو درصد کم سواد و یک درصد بی‌سواد هستند.

وی افزود: وضعیت سوادآموزی در استان یزد بسیار مطلوب پیش رفت و اکنون استان یزد رتبه اول یا دوم را در سطح کشور در این زمینه داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی تحلیلی از نتایج کنکور سراسری در شهرستان‌ها و مناطق استان یزد اظهار داشت: رتبه‌های اول قبولی در رشته زبان مربوط به بهابادف هنر مربوط به اردکان، علوم تجربی مربوط به میبد، علوم انسانی متعلق به صدوق و ریاضی مربوط به بخش دستگردان طبس است.

محمدکاظم رحیمی ‌نژاد یادآور شد: داوطلبان کنکور امسال از شهرهای یاد شده در رشته‌های اعلام شده، بیشترین درصد قبولی را داشته‌‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این نشست از تلاش مسئولان و مردمی که سبب نزدیک شدن استان یزد به جایگاه واقعی خود در عرصه علمی شده‌‌اند، تقدیر کرد.

غلامحسین دشتی با تبریک موفقیت دانش آموزان استان یزد و کسب رتبه نخست برای ۱۹ سال متوالی در کنکور سراسری گفت: این موفقیت‌ها باید به عنوان یک شاخص علمی و فرهنگی برای استان حفظ شود.

دشتی همچنین خواستار تقویت و گسترش فعالیت‌های قرآنی در مدارس استان یزد در این راستا شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 17 =