اولین جشنواره شعر سراسری رستاخیز شن‌ها در طبس برگزار می‌شود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس، اولین جشنواره شعر سراسری رستاخیز شن‌ها را برگزار می‌کند.

به گزارش طبس نیوز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ، ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور پاسداشت ابعاد معنوی و فرهنگی معجزه بزرگ الهی شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در صحرای پر حماسه  طبس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرمانداری و کانون بسیج هنرمندان شهرستان طبس اولین جشنواره شعر سراسری رستاخیز شن‌ها را برگزار می‌نماید.
سید عبد الرحیم رحیمی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ابعاد معنوی معجزه الهی صحرای طبس، دستیابی به افق‌های تازه در عرصه شعر و ادب متعهد و گردآوری اولین مجموعه و کتاب شعر معجزه کویر طبس عنوان کرد.
وی افزود: شرکت کنندگان در انتخاب قالب آزادند و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.
وی اظهار داشت:موضوعات جشنواره شامل دو بخش اصلی (حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس، ابعاد حادثه، تشابه این رویداد با داستان قرانی ابابیل، شهید محمد منتظر قائم و…) و بخش آزاد، با نگاهی به امدادهای غیبی در عرصه انقلاب اسلامی، خواهد بود.
رحیمی به روز شمار جشنواره اشاره کرد و بیان داشت:آخرین مهلت ارسال آثار پایان بهمن ماه ۹۱ خواهد بود و آثار ارسالی در اسفندماه داوری و انتخاب می‌شود و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، اختتامیه جشنواره در شهرستان طبس برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد:شاعران می‌بایست آثار خود را به همراه مشخصات کامل و از طریق پست الکترونیک به نشانی info@tabasdesert.ir و یا نمابر  ۰۳۵۳۴۲۲۶۵۱۳ و یا به آدرس استان یزد –شهرستان طبس –اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کد پستی ۹۷۹۱۹۳۶۳۷۷ ارسال نمایند.
رحیمی در ادامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرمانداری شهرستان طبس و کانون بسیج هنرمندان طبس که در برگزاری این جشنواره همکاری دارند، تشکر کرد.
گفتنی است فراخوان جشنواره رستاخیز شن‌ها طی چند روز آینده منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =