انسان‌ها خود را از ناپاکی‌ها درونی پاک کنند/ لزوم تقویت امید در بین مردم

امام جمعه طبس گفت: لازم است همانگونه مردم در این روزها به خانه تکانی و زدودن گرد و غبار از اسباب و وسایل منزل می پردازند، به درون خود نیز نگاهی کرده و درون را از ناپاکی ها پاک کنند.

امام جمعه طبسبه گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه های این هفته نمازجمعه طبس اظهار داشت: به روزهای پایانی سال نزدیک شده ایم و معمولا در این روزها آداب و رسوم خاصی انجام می شود که بعضی نیک و شایسته است که یکی از آنها مرتب کردن و تمیز کردن منازل و زندگی ها و برطرف کردن گرد و غبار یکسال گذشته است.

وی افزود: بهتر است انسانها همانطور که به برطرف کردن آلودگی های زندگیشان توجه دارند، نگاهی به درون خود داشته باشند و ناپاکی های درونی را نیز پاک سازند.

مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاس خبرگان در تهران افزود: مهمترین تشکل بعد از نهاد رهبری در کشور خبرگان رهبری هستند که وظیفه ای بسیار مهم بر عهده دارند، خبرگانی که خود منتخب مردم هستند.

وی افزود: خبرگان در کارنامه درخشان خود نکته ای بسیار ارزشمند دارند و آن انتخاب رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام خمینی (ره) بود.

مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان بسیار مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع خبرگان اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند: “مردم و مسئولان در نظام اسلامی باید اعتقاد قلبی عمیق به حضور خدا در همه جا داشته باشند که اگر این اعتقاد باشد همه کارها و مشکلات قابل حل است” و باید این سخن رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: همانطور که رهبری گفتند دشمن تلاش زیادی دارد تا ایران را با درگیر کردن در تحریم ها با مشکل مواجه کند این درحالی است که خود روز به روز در مشکلاتش بیش از گذشته غرق می شود.

امام جمعه طبس یکی از سخنان مهم رهبری در جمع خبرگان را تقویت امید برای مردم عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، امید به آینده باید در نسل جوان تقویت شود چرا که دشمن تلاش دارد روحیه ناامیدی را در جامعه ایجاد کند.

وی عنوان کرد: فشارهای اقتصادی که دشمن ایجاد کرده در جهت تضعیف روحیه مردم است در حالی که پیشرفت در همه ابعاد هست و دشمن به همین خاطر مایوس و ناراحت است.

مهاجریان همچنین با اشاره به فرا رسیدن سال جدید بیان داشت: سال نو در پیش است و باید سعی شود خرجهای بیهوده از زندگی ها حذف شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه  ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ابتدای سال قرار گرفته، مردم در برپایی مراسم های خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به سفر آیت الله ناصری به طبس یادآور شد: استقبال گرم مرد در شهرهای طبس، عشق آباد و دیهوک از نماینده ولی فقیه نشان از علاقه مردم به رهبری و نظام است که نماینده رهبری را مورد تکریم قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =