سوگواره یاس نبوی در ۷ امامزاده شهرستان طبس برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در هفت امامزاده این شهرستان خبر داد.

طبس نیوز: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در هفت امامزاده این شهرستان خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حسینی زاده، از برگزاری سوگواره یاس نبوی در هفت بقعه (امامزاده علی و امامزاده سیدحسین(ع)، امامزاده ازمیغان، بقعه شیخ احمداسحاق معروف به پیرهاجار،امامزاده زنوغان، امامزاده سیدحسین جعفر فشاه و  خواجه خضر) در شهرستان خبر داد.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت، ونیز ترویج خطبه فدکیه حضرت دانست و گفت: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و عاشورایی نمودن فاطمیه وترویج وقف از دیگر اهداف اجرای این سوگواره در بقاع متبرکه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس دعوت از روحانیان بومی ومبلغین اعزامی از قم، برپایی محافل انس با قرآن و خطبه خوانی حضرت زهرا(س( و برپایی هیئت های مذهبی را از عمده برنامه های در نظرگرفته برای شهادت حضرت زهرا(س) دانست.

حجت الاسلام حسینی زاده با اشاره به اینکه «همایش رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در دو امامزاده شاخص این شهرستان برگزار می شود، یادآورشد: امامزادگان علی و سید حسین(ع) میزبان این همایش در طبس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =