دشمن از فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی ایران هراس دارد

امام جمعه بیرجند گفت: امروز مسئله ایران بودن یا نبودن آن است، دشمن از القاب، عبا و قبا نمی ترسد، دشمن از فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت می هراسد و قطعا بودن و ماندن ایران به احیای فرهنگ اسلامی و صدور آن به جهان بستگی دارد.

طبس نیوز: امام جمعه بیرجند گفت: امروز مسئله ایران بودن یا نبودن آن است، دشمن از القاب، عبا و قبا نمی ترسد، دشمن از فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت می هراسد و قطعا بودن و ماندن ایران به احیای فرهنگ اسلامی و صدور آن به جهان بستگی دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی  ظهر سه شنبه در سفر به شهرستان طبس  در جمع طلاب و روحانیون حوزه های علمیه برادران و خواهران طبس به آمادگی افکار عمومی کشورهای اروپایی برای پذیرش اسلام اشاره کرد و افزود: یک روحانی و طلبه باید با بصیرت و آگاهی و اعتقاد به راه و عقیده اش حرکت کند و در مقابل همه مخالفت ها با اعتقاد به مکتب اسلام و اندیشه ای قرانی اهل بیت (ع) بایستد.

وی تصریح کرد: دشمن امروز اسلام، ولایت فقیه و روحانیت را نشانه رفته است اما با وجود رهبر فرزانه و دانشمند ایران اسلامی همه تلاش استکبار خنثی شده و به همین دلیل اگر گلایه ای بر عملکرد برخی دستگاه ها و یا شورای نگهبان باشد، فصل الخطاب خود و جامعه را قانون اساسی کشور و امر ولایت فقیه می دانیم.

رضایی بیرجندی وجود آیت الله واعظ طبسی را برای استان خراسان بزرگ نعمتی عظیم و برای شهرستان طبس افتخاری بیشمار عنوان کرد و از طلاب، روحانیت و مردم طبس خواست تا شکرانه وجود ایشان را ارج گذارند.

امام جمعه طبس نیز در این مراسم گفت: الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با توجه به سابقه تاریخی و هماهنگی فرهنگی، هویتی خراسان بزرگ این الحاق منشاء خیر و برکات فرهنگی، معنوی و مادی بسیار خوبی برای شهرستان طبس باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم افزود: لقب دارالمومنین از آن جهت بر طبس نهاده شد که این شهرستان از قدیم تا به امروز مهد شیعیان اثنی عشری بوده و هیچ مذهب دیگری در طبس جای نداشته است و تاریخ گواه این واقعیت  است.

وی گفت: شهرستان طبس از حدود صدها سال پیش، حتی در روستاها دارای حوزه علمیه بوده است.

وی بر نیاز برخی روستاهای شهرستان طبس به وجود روحانی مستقر اشاره کرد و از مدیریت حوزه های علمیه استان و نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خواست که نسبت تامین روحانی و نیز احداث ساختمان اختصاصی حوزه علمیه خواهران طبس مساعدت کنند.

دیدار با خانواده روحانی شهید رمضانی، دیدار با نخبگان و مسئولان طبس، بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس، شرکت در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان جنوبی در طبس و دیدار با خادمان آستان مبارک امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس از دیگر برنامه ‌های سفر قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند در سفر دو روزه به به طبس خواهد بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند امشب در جمع مردم طبس در محل مسجد جامع کبیر این شهر سخنرانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =