سینمای طبس مجدد راه اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس : سینما ستاره کویر طبس مجدد راه اندازی می‌شود.

طبس نیوز: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس : سینما ستاره کویر طبس مجدد راه اندازی می‌شود.

سید عبدالرحیم رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت:طبس از معدود شهرستان‌های خراسان بزرگ می‌باشد که سال‌های سال است دارای سینما بوده اما به دلایل مختلف از جمله استهلاک ساختمان و فرسوده شدن وسایل و امکانات داخلی تعطیل شده است.

وی افزود:علی رغم مراجعه و معرفی حداقل پنج نفر متقاضی جهت راه اندازی مجدد سینما اما به دلیل عدم ریسک پذیری و هزینه های بسیار بالا وعدم توانمندی تأمین هزینه این امر محقق نشده بود.

رحیمی در ادامه با اشاره به الحاق طبس به خراسان جنوبی عنوان کرد:پس از الحاق شهرستان یکی از مطالبات زیر بنایی ما از خراسان احیای سینما بوده است که به همین منظور در سفر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به طبس و دیدار با شهردار طبس و بازدید از محل سینما مقرر گردید پس از بازدید کارشناسان معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجاه درصد هزینه‌ها را به صورت بلاعوض از طریق این وزارتخانه وبا پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأمین و پنجاه درصد دیگر از طریق شهرداری طبس با همکاری بخش خصوصی تأمین گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری بی دریغ شهردار طبس در ایجاد فضاهای سرگرمی و تفریحات سالم خاص برای نسل جوان عنوان کرد:در واقع شهرداری طبس بنیانگذار سینما در این شهرستان محروم بوده و مجدد از عنایت ویژه شهردار طبس به مسائل فرهنگی تشکر می‌نمایم.

رحیمی در پایان اظهار داشت: سینما نوعی نماد فرهنگی یک منطقه بوده و احیای سینما می‌تواند گویای نگاه مسئولین اجرایی و فرهنگی شهرستان به مقوله فرهنگ باشد و موفقیت این امر با مساعدت معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و نماینده مردم شهرستان طبس همچنان که در امور گذشته چنین بوده است، تسریع خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =