جشن شکوه کرامت در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)

در شامگاه میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم جشن «شکوه کرامت» در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی‌الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

طبس نیوز: در شامگاه میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم جشن «شکوه کرامت» در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی‌الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید آیت ا… مدرس (ره) ، در این جشن شور و نشاط معنوی با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت پس از اقامه نماز عشاء در صحن و سرای حضرت انجام شد.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش خانواده در استان خراسان رضوی در سخنانی به ویژگیهای اخلاقی حضرت معصومه(س) پرداخت واظهارکرد:حضرت فاطمه معصومه(س) زنی از زیبایی های خلقت و حریم ولایت پس از فاطمه(س) بنت رسول ا… به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل موسوی بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) چهل بیت شعر در مورد حضرت معصومه(س) و مقایسه ایشان با حضرت فاطمه(س) سروده و درس چگونه زیستن را می توان از لابه لای زندگی این بانوی مکرم آموخت.

وی افزود:امام زادگان سه دسته اند: معلوم النسب که پاره تن رسول خدا و ائمه بشمار می روند و شایسته تکریم هستند، معلوم النسب که دانشمند و صاحب علم هستند مانند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و معلوم النسب که دانشمند و فاضل بوده و صاحب کرامت می باشند و حضرت فاطمه معصومه(س) از این دسته امامزادگان می باشند که به همراه حضرت ابوالفضل العباس(ع) زیارتنامه خاصی برای آنها ذکر شده و جایگاه خاص و ویژه این بزرگواران را می رساند.

وی گفت: سبک زندگی سالم اسلامی را می توان از اینگونه خانوده ها جست و حضرت فاطمه معصومه(س) از بین ۱۹ خواهر خانواده از لحاظ اخلاق و منش بهترین محسوب می شد، عشق و علاقه لازمه زندگی سالم است و همین امر باعث شد که آن بانوی بزرگوار هجرت را به عشق برادر برگزیند و در جهت رضای خدا طی طریق نماید.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش خانواده در استان خراسان رضوی به جایگاه علمی ویژه آن حضرت و روایت حدیث معراج که نام شش فاطمه خاندان عترت در آن بیان شده اشاره کرد وگفت : یکی از آنها همین بانوی عزیز است که به کریمه اهل بیت ملقب شده و امام جعفر صادق(ع) به وی  لقب محدثه داده اند، هرچند پدر ایشان سالیان زیادی زندانی بودند اما با وجود فقدان پدر حضرت با صبر و ایمان و توکل به خدا توانستند خانواده اش را مدیریت کنند.

وی در پایان بر الگوگیری از زندگی ائمه و اهل بیت(ع) که آیینه روشن برای سبک زندگی ایمن و سالم هستند تاکیدکرد.

مداحی و مولودی خوانی حسین داریوش مداح اهل بیت(ع) و عضو مجمع ذاکرین آستان مبارک در مدح و منقبت حضرت معصومه(س) و همسرایی گروه سرود آستان مبارک از جمله سایر برنامه ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =