۹ درصد گردشگران خراسان جنوبی از طبس دیدن کردند

معاون سرمایه‌گذاری طرح‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: میزان ۹ درصد از گردشگران استان در نیمه نخست سال جاری از طبس دیدن کردند.

طبس نیوز:معاون سرمایه‌گذاری طرح‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: میزان ۹ درصد از گردشگران استان در نیمه نخست سال جاری از طبس دیدن کردند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،هادی شاهوردی ظهر دیروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: چشمه مرتضی علی به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وی با بیان این‌که ۳۰۴ هکتار از روستای گردشگری این چشمه قابلیت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، ادامه داد: حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار در این چشمه جزو اراضی ملی است.

چشمه مرتضی علی یک پتانسیل گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری طرح‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این‌که این چشمه یکی از پتانسیل‌های گردشگری محسوب می‌شود، افزود: این چشمه در مسیر تردد استانی نیز قرار دارد.

شاهوردی با اشاره به میزان گردشگران استان در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: میزان ۹ درصد گردشگران استان در این مدت به طبس سفر کرده‌اند.

وی با بیان این‌که برای توسعه فضاها در این مکان اعتبارات محدود است، متذکر شد: برای این امر نیازمند جذب سرمایه‌گذاران هستیم.

۴.۵ هکتار از کاه کوه سرایان باید به سرمایه‌گذار واگذار شود

معاون سرمایه‌گذاری طرح‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به مجموعه تفریحی و توریستی کاه کوه سرایان یادآور شد: میزان ۴٫۵ هکتار در این بخش نیاز است تا به سرمایه‌گذار واگذار شود.

شاهوردی با بیان این‌که ۱۲ هزار متر مربع برای ایجاد رستوران در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین ۱۵ هزار متر مربع برای ایجاد فضای سبز پیش‌بینی شده است.

وی از پیش‌بینی واگذاری یک هکتار برای ایجاد شهربازی در کاه کوه سرایان خبر داد و افزود: همچنین فضای در نظر گرفته شده برای سرویس‌های بهداشتی در این منطقه ۱۰۰ متر مربع است.

معاون سرمایه‌گذاری طرح‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مجموع فضای پیش‌بینی شده در این منطقه ۳۵ هزار متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =